5 החלטות נגד ישראל, רק 2 נגד סוריה • נתניהו: “קרקס אבסורד”

מועצת זכויות האדם של האו"ם קיבלה חמש החלטות נגד ישראל, שתיים נגד סוריה ואחת נגד איראן וצפון קוריאה • ליברמן קורא לפרוש מיד: "אין לנו מה לחפש שם, הפארסה צריכה להיפסק" • ראש הממשלה: "הגיע הזמן שישנו את השם ל'מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'
נתן פרל
ח' ניסן התשע"ח / 24.03.2018 20:20

מועצת זכויות האדם של האו”ם אישרה במהלך הלילה חמש החלטות שונות נגד ישראל ומדיניותה כלפי הפלסטינים.

בנוסף התקבלו שתי החלטות נגד סוריה על רקע מלחמת האזרחים, והחלטה אחת  נגד דרום סודאן, מיאנמר, איראן וצפון קוריאה.

שגרירת ארצות הברית באו”ם ניקי היילי אמרה בתגובה: “כשמועצת זכויות האדם מתייחסת לישראל גרוע יותר משהיא מתייחסת לקוריאה הצפונית, לאיראן ולסוריה, היא מטופשת ולא ראויה לשמה”.

היילי הוסיפה כי ממשל הנשיא טראמפ ממשיך לשקול את חברותו במועצת זכויות האדם.

לדבריה, “הגיע הזמן שהמדינות שיודעות טוב יותר ידרשו שינוי. המועצה מוטה בעליל נגד ישראל, אבל מעט מדי מוכנים להילחם בכך. כשזה קורה, כמו שזה קרה היום, המועצה לא ממלאת את חובתה להגן על זכויות האדם ברחבי העולם”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להחלטות, וכתב בטוויטר: “”אין לישראל מה לחפש במועצת זכויות האדם של האו”ם. בעבר כשהייתי שר החוץ הובלתי החלטה לעזוב את המועצה אך לצערי כשסיימתי חזרנו לשם. הישיבה שלנו שם נותנת לגיטימציה להחלטות האנטישמיות והפארסה חייבת להיפסק”.

גם נתניהו הצטרף למתקפה וכתב: “עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם. הגיע הזמן שישנו את השם ל’מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'”.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב: “במועצת זכויות האדם של האו״ם לא מוטרדים מהגרעין האיראני, וגם לא מרצח העם בסוריה, רק מישראל. ההחלטות האחרונות של מועצת זכויות האדם של האו״ם כלפי ישראל שוברות שיאי שפל חדשים, וכשמדובר בארגון כה אנטישמי, בעל רוב אוטומטי נגד ישראל ועם סטנדרטים כפולים המיושמים אך ורק כלפי מדינת היהודים – הרי שמדובר בשיאים שממש לא קל לשבור.

“בהחלטותיה האחרונות, מועצת זכויות האדם של האו״ם משתפת פעולה עם מנגנוני הטרור האיומים בעולם, ובידיה המגואלות בדם פועלת בצביעות איומה כנגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות