שלושה הרוגים באירוע ירי בדרום צרפת, בני ערובה הוחזקו בסופרמרקט: גבר חמוש פתח באש מעט לפני השעה 14:00 היום (שישי) לעבר שוטרים בעיירה טרב שבדרום צרפת. על פי דיווחים שונים, שוטר אחד נפצע מן הירי - ולאחר מכן, החשוד במעשה נמלט לסופרמרקט סמוך, שם התבצר והחזיק במספר בני ערובה. האירוע הסתיים כעבור מספר שעות לאחר שהמשטרה פשטה על המרכול שבו נכח החשוד, ירו בו והביאו למותו. בסך הכל נפצעו באירוע שלושה בני אדם בהם אחד באורח קשה. 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בהמשך הודיעו הרשויות בצרפת כי החשוד הוא אזרח מרוקני המוכר לרשויות, שבמהלך האירוע דרש לשחרר את סאלח עבד א-סאלם, חבר חוליית דאע"ש ששרד מפיגועי פריז בנובמבר 2015. עוד התברר כי לפני שהגיע החשוד לעיר טרב הוא ירה למוות בראשו של תושב מקומי.

מספר שעות לאחר סיום התקרית וההשתלטות על המחבל, התפרסמה הודעה רשמית מטעם ארגון הטרור דאע"ש בו לקחו אחריות על ביצוע הפיגוע הקטלני. עם זאת, בהודעה לא ניתנו פרטים נוספים שיאמתו שאכן הם אלו שאחראים לפיגוע.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס לאירוע בנאום שנשא במהלך פגישתו עם מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל ואמר כי הוא מעריך שמדובר באירוע טרור. מקרון הוסיף כי כוחות הביטחון מאבטחים אזורים נוספים בקרבת הסופרמרקט כדי למנוע אירועים נוספים.

באירוע נמנו שלושה הרוגים - ככל הנראה שאחד מהם הוא השוטר שנפצע ואחד הוא בן ערובה. מדיווחים אחרונים עולה כי בני הערובה שוחררו - וכי החמוש נותר בתוך הסופרמרקט יחד עם שוטרים שפרצו למקום.

עוד נמסר כי החשוד נשבע אמונים לדאע"ש במהלך האירוע - דבר שמעלה את החשד כי מדובר באירוע טרור. עוד דווח כי הארגון עצמו כבר מיהר לקחת אחריות למעשה, אולם פרט זה אינו מאומת עד לשלב זה. על פי דיווחים, היורה בשנות ה-30 לחייו, חמוש גם ברימון או רימונים וטוען שמבקש נקמה עבור סוריה.

זירת האירוע בטרב (צילום: טוויטר)
זירת האירוע בצרפת | צילום: טוויטר

הסופרמרקט בו התבצר החשוד הוא סניף של רשת הסופרמרקטים "Super U" - רשת גדולה במדינה שלא מזוהה עם הקהילה היהודית, ולכן ניתן לשלול כי מדובר אולי באירוע ירי על רקע שנאת יהודים. כמו כן, העיירה טרב היא עיירה קטנה בה אין קהילה יהודית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בצרפת וגינה אותו. "אני מגנה את פיגוע הטרור האכזרי שהתרחש בצרפת", אמר נתניהו. "על העולם התרבותי להתאחד ולפעול יחד כדי להביס את הטרור. בשם ממשלת ישראל, אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ולעם הצרפתי".