חדשות בעולם

ניאו נאצי שתקף יהודי חרדי נשלח למאסר של שנתיים

בחור חרדי הותקף בציריך ב-2015, מיד אחרי תפילת השבת, על ידי כ-20 אנטישמים. לתוקף היה רקע פלילי, מלבד מאסר הוא ישלם לקרבן פיצוי של 3,100 דולר. רק לאחרונה חשף דוח של הקונגרס היהודי עלייה בתופעת האנטישמיות בשוויץ

  • ב' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אדם ניאו נאצי תקף בחור חרדי בציריך שבשוויץ ונידון לשנתיים מאסר בפועל. התקרית אירעה ברחוב הראשי ווידאיקון ברובע היהודי בציריך ב-4 ביולי 2015, ובה הותקף הבחור, בשנות ה-40 לחייו, על ידי קבוצה שמונה 20 אנשים. לתוקף היה רקע פלילי. הוא ישב בשנת 2013 כשנה בכלא בגין תקיפה אחרת שביצע.

על פי דיווח באתר החדשות JTA, התוקף היה חלק מקבוצה של כ-20 גברים ש"הצדיעו במועל יד ובהמשך קראו קריאות אנטישמיות". המקרה אירע בבוקר השבת, לאחר שהיהודי חזר מתפילת שחרית. אותם אנשים ירקו עליו, אחד מהם דחף והפיל אותו ורק המשטרה שהגיעה לאזור הפרידה בין הניצים. התוקף נקנס בסכום של 1,000 דולר בגין המקרה. כמו כן, הוא חויב לשלם לקרבן 3,100 דולר כפיצוי על עגמת הנפש שנגרמה לו.

על פי דוח שפרסמנו רק לאחרונה, דווקא בגרמניה השימוש בסמלים ניאו-נאציים נמצא בירידה משמעותית בהשוואה לשנת 2016, אך עליה נרשמה בפולין, שוויץ, בה אירע המקרה, וסרביה. בכתבה בה פורסם הדוח של הקונגרס היהודי דרשו נציגיו מחברות המדיה החברתית לאכוף כללים נגד דברי שנאה ברשת. הדוח חשף גם עלייה משמעותית בתופעות הכחשת השואה ברשת ובשימוש בסמלים אנטישמיים. מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, אמר: "קל להאמין כי האנטישמיות שמורה רק לגורמים שוליים, אבל היקפה האמיתי של התופעה הוא מפחיד. כיום, לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא שנאה כזאת – היא חשופה לכולם באתרים בהם אנחנו משתמשים הכי הרבה – פייסבוק, טוויטר ויוטיוב. על החברות הללו מוטלת החובה לנהוג באחריות תאגידית מוסרית ולציית להגבלות שלהן עצמן על פרסום דברי שנאה".

תגיות:יהודיתקיפהניאו נאצי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה