אחת ולתמיד: מה אסור לזרוק לאסלה?

אחת השאלות שכל האינסטלטורים נשאלים היא מה מותר ומה אסור להשליך לאסלה. לכן, ראוי להדגיש כי אסלה נועדה לצרכי היגיינה ונוחות. האסלה מורכבת ממושב ומכסה המותקנים על התקן האסלה המחובר לקיר או מקובע לרצפה. בעבר הלא רחוק היו אסלות יחסית פשוטות ודומות זו לזו, כיום יש בשוק שלל דגמים של אסלות, לכן הבחירה אינה פשוטה וכדאי לקבל ייעוץ מקצועי מאינסטלטור אמין ומנוסה.

צילום: //

בנוסף, כדאי לדעת אחת ולתמיד כי ניתן להימנע מסתימות קשות באסלה אם מקפידים לא להשליך חומרים בלתי מתכלים לתוכה, מומלץ להימנע מהשלכת מוצרי היגיינה לאסלה, חומרי בניין, שיער, מקלות לניקוי אוזניים, מוצרי מזון גדולים העלולים לגרום לסתימה, ובמידה ויש לכם חיות בית, כדאי להימנע מהשלכת הצרכים לאסלה בגלל החול המתגבש שאינו מתמוסס במים.

דברים שאסור לזרוק באסלה

סתימה באסלה היא סיוט שרצוי להימנע ממנו, זו גם סכנה בריאותית והסתימה עלולה לגרום לנזקי רכוש ותשתיות בגלל הצפה ובעיות אחרות. כאשר מגלים סתימה ניתן לנסות לפתוח אותה בכלים שיש בכל בית כמו פומפה או חוט ספירלי, יש אפשרות גם לרכוש בחנויות כלי עבודה ובכל מכולת שכונתית חומרים לפתיחת סתימות. אם הסתימה קשה יש להזמין מיד אינסטלטור בגבעת שמואל או ביישוב בו גרים, לחץ כאן להזמנת אינסטלטור מומחה. אין לדחות את הטיפול בבעיה כדי לשמור על היגיינה בבית ולהימנע מהתפרצות מחלות ומפגעי ריח.

אינסטלטור בגבעת שמואל ממליץ לא להשליך לאסלה את הפריטים הבאים:

  • מגבונים- גם אם יצרן המגבונים רשם על האריזה כי ניתן להשליכם לאסלה ללא חשש, אסור להשליך מגבונים לחים לאסלה מאחר והם אינם מתמוססים ומתפרקים במים, והם עלולים לגרום לסתימה קשה הן בצנרת הביוב הביתית והן בתשתיות הביוב העירוניות.
  • מגבות נייר- אסור להשליך מגבות נייר לאסלה מאחר והן עשויות מסיבי נייר בצפיפות גבוהה, לכן הן אינן מתפרקות בקלות במים והן עלולות לגרום לסתימה קשה באסלה ובקווי הביוב.
  • חיתולים- חיתולים אינם מתפרקים במים ויש בהם חומרים הסופחים נוזלים ולכן הם מתנפחים לאחר השלכת באסלה, וקיים סיכוי גבוה להיווצרות סתימה קשה המחייבת הזמנת אינסטלטור.
  • מקלות אוזניים- אסור להשליך מקלות לניקוי אוזניים בגלל חשש סביר לגרימת סתימה קשה בקווי הביוב ובאסלה.
  • קפה שחור- מומלץ להשליך שאריות קפה שחור (בוץ) רק לפח, ואין לזרוק את שאריות הקפה לאסלה כיוון שהגרגרים אינם נשטפים בקלות בזרם ועם הזמן נוצרת סתימה באסלה.
  • שומנים- אמנם נוח לזרוק שאריות שמן לאסלה אך השומנים מצטברים בדפנות האסלה וקווי הביוב וגורמים לסתימות קשות המחייבות טיפול מקצועי כמו שטיפת הצנרת בלחץ מים גבוה.
  • מוצרי היגיינה נשיים- אסור לזרוק לאסלה מוצרי היגיינה כמו טמפונים ותחבושות, פריטים אלה מתנפחים במגעם עם המים וגורמים לסתימות קשות בקווי הביוב.

בנוסף, אינסטלטור בגבעת שמואל ממליץ לא להשליך שאריות שיער לאסלה, וכדי להימנע מסתימה קשה מומלץ להפסיק לזרוק לאסלה גם צרכים של חתולים, קונדומים, מוצרי מזון הסופחים וחומרים מוצקים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר