פרסום ראשון

העתירה נדחתה: ועד הישיבות ניצח את הקנאים בביהמ"ש

בג"צ דחה את עתירת הקנאים נגד "ועד הישיבות" וקבע כי הוא הגוף היחיד שמוסמך לטפל בהסדרת מעמדם של בני הישיבות מול שלטונות צה"ל • הגר"ח אמש: 'ברי לי שהעניין יסתיים בלא כלום' (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קאופמן אצל הגר"ח קנייבסקי (ארכיון. באדיבות המצלם)

'ועד הישיבות' בראשותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל הינו הגוף היחיד והמוסמך לטפל מול משרד הביטחון בהסדרת מעמדם של בני הישיבות ובהנפקת אישורי דחייה ללומדי התורה, כך הכריע הבוקר (רביעי) בית המשפט העליון בעתירה שהגישו ארגונים המזוהים עם הקנאים נגד ועד הישיבות.

אותם קנאים עתרו לבג"צ באמצעות עו"ד נדב גדליהו, בבקשה לקעקע את ההסדר הקיים במדינה מאז הקמתה כפי שהוסכם בפגישתם ההיסטורית של מרן ה'חזון איש' עם ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, ולקרוא תיגר על סמכותו של ועד הישיבות וחברי הנשיאות שבראשו, על היותו הגורם המאשר את מתן דיחויים של בני הישיבות ולאשר לכל ישיבה החפצה בכך, להתנהל באופן עצמאי מול משרד הביטחון.

העתירה שהוגשה לפני כחצי שנה, גרמה לדאגה רבה בקרב גדולי ישראל ו'כאב ראש' לנציגות החרדית בכנסת, לאחר שאם העתירה הייתה מתקבל הרי שהייתה נוצרת אנרכיה בנושא הסדרת מעמדם של בני הישיבות, כאשר במקביל היו מזיקים בכך לכל אפשרות חקיקה בנושא הסדרת מעמדם של בני הישיבות, כאשר אין גורם ברור היכול לדבר בשם לומדי התורה וכל מוסד חינוכי יהפוך אדון לעצמו.

בהוראת גדולי ישראל ולאחר ייעוץ משפטי ממושך הוחלט להשאיר את העניין בדממה ללא שיח תקשורתי, תוך כדי בירור עמדת משרד הביטחון וגיבוש תשובה משפטית מושכלת. במקביל, התנערו כלל הגופים הרבניים מהעותרים, כולל חוגים קנאיים שונים שהבינו את טיבה של המזימה המסוכנת שמטרתה לנגח את עולם התורה כולו.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא הוועד ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כ"ק מרן האדמו"ר מגור ונשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן, היו מעורבים לכל אורך הדרך במהלכים השונים, כשהם מברכים ומעתירים כי לא יאונה ללומדי התורה כל רע וכל כלי שיוצר עליהם לא יצלח.

בימים האחרונים בירכו מרנן ורבנן את ראשי ועד הישיבות ונשיאו הגרח"א קאופמן, כי הינם מרבים בתפילה ביום זה לשלומם של לומדי התורה.

הבוקר, במהלך הדיון, הציג עו"ד נדב גדליהו את העתירה, כאשר המשיבים עליה הינם היועצים המשפטיים של משרד הביטחון וועד הישיבות באמצעות עו"ד יאיר עשהאל ואסף עולמי ממשרד אברמזון ושות'.

שופטי בג"צ דחו את העתירה על הסף, כשהם משתמשים בביטויים קשים אודות יומרנותם של העותרים לעתור נגד גופים וותיקים וממוסדים אלו העושים את המלאכה בנאמנות וללא משוא פנים, כשאין כל טיעון סביר והגיוני לקריאת תיגר על המצב הקיים.

בהוראת מרנן ורבנן חברי ועד הפועל של ועד הישיבות, השתתף נשיא הוועד הגרח"א קאופמן בדיון, כנציגם של רבבות בני הישיבות וכמי שבפועל מופקדים זכויות אלו בידיו.

בדבריהם, הצביעו השופטים על סתירות גלויות בעתירה, ועמדו על כוונת העתירה ומניעיה, כשהם נוזפים בעותרים בהעמדת פנים אודות טהרת כוונתם שהינה ליצור אנרכיה ותו לא. בגין כך הושתו על העותרים גם הוצאות משפט.

יצויין כי אמש הפתיע מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כשאמר לראשי הוועד שיש להרבות בתפילה אולם "ברי לי שהעניין יסתיים בלא כלום". הבוקר העתיר מרן פרקי תהילים במשך הדיון, כאשר ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אף איחר את כניסתו לשיעורו היומי עד שישמע את תוצאות הדיון שנסתיימו בכי טוב.

עם פרסום הניצחון המככריע, מעדכנים ראשי 'ועד הישיבות' כמו גם חברי סיעות יהדות התורה וש"ס, את חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, על העננה הכבדה שהוסרה.

העותרים בביהמ"ש
העותרים בביהמ"ש
העותרים בביהמ"ש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר