חדשות בארץ

הסתיים המשבר: אין בחירות, הושג הסכם פשרה על חוק הגיוס

לאחר שבוע מותח במיוחד, בין השותפות הקואליציוניות הושגה הערב (ג') הסכמה בדבר חופש הצבעה סיעתי על הצעת חוק הגיוס. בסיכום המתווה הודיעו ראשי מפלגות הקואליציה כי: "ממשלה יציבה היא צורך לאומי"

  • כ"ו אדר התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לאחר שבוע מותח במיוחד, הושגה הערב (ג') הסכמה בנוגע לחופש הצבעה סיעתי בהצעת חוק הגיוס, ובכך הוסר האיום של הליכה לבחירות. על פי הפשרה שגיבש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באשר למשבר הגיוס עם כלל השותפות הקואליציוניות, הממשלה הנוכחית תפעל עד יום הבחירות המקורי.

המתווה קיבל גם את הסכמת המפלגות החרדיות, ועל פיו קיבלה וועדת השרים לחקיקה החלטה הנותנת חופש הצבעה לכל סיעה על הצעת חוק בן צור בהתאם לעמדה אותה תקבע יו"ר המפלגה על פי שני תנאים: כל ח"כ מאותה המפלגה יצביעו בהתאם להחלטת יו"ר המפלגה. כמו כן יו"ר המפלגה יעדכן את יו"ר הקואליציה בדבר החלטתו במהלך חצי שעה מסיום ישיבת וועדת השרים. באם לא תימסר הודעה, תחשב החלטת יו"ר המפלגה כמי שהחליט להצביע בעד החוק.

בנוסף, שר הביטחון יגיש בתחילת מושב הקיץ הצעת חוק ממשלתית לוועדת השרים לחקיקה לעניין הגיוס על פי המלצת הוועדה, ולא יאוחר מ-4 שבועות מתחילת המושב.

עוד הושג במתווה הפשרה כי לאחר אישור ההצעה בוועדת השרים לחקיקה והעברתה בקריאה ראשונה בכנסת היא תתמזג עם הצעת חוק הגיוס של ח"כ בן צור לשם הכנתה לקראת קריאה שנייה ושלישית. כמו כן, את הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגבשו בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

סעיף נוסף בהסכם הוא כי לוועדת השרים לחקיקה לא יובאו הצעות חוק בנושאי דת ומדינה מטעם ח"כ בקואליציה, ואף לא ידרשו קידום הצעות כאלה לרבות הצעות נדונות משכבר בכנסת.

בנוסף, רק בתום ההצבעה על התקציב תתקיים ההצבעה על חוק הלאום בקריאה הראשונה. במידה ולא, יתאפשר בתום ההצבעה על התקציב להעלות לסדר היום את חוק הלאום, וההצבעה תתקיים כחוק ראשון כבר ביום הראשון של קיום מושב הקיץ הקרוב.

ראשי המפלגות מחויבים לוודא את נוכחות כל חברי הכנסת של הקואליציה בהצבעה ויתמכו בחוק, כיוון שהוא מחייב רוב 61 ח"כ. הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהתאם להסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

"ממשלה יציבה היא צורך לאומי. כל ראשי המפלגות מתחייבים לפעול במשותף על מנת שהממשלה תמשיך לפעול לאורך זמן", סיכמו השותפות הקואליציוניות.

תגיות:חוק הגיוסבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה