אחרי פתרון המשבר, נתניהו מברך ועוקץ את האופוזיציה: ראש הממשלה נשא דברים במליאה אמש (שלישי) במהלך דיון בהצעות לפיזור הכנסת ואמר: "אני מודה לשותפיי בקואליציה שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל בנחישות ובהצלחה את מדינת ישראל". לחברי האופוזיציה אמר: "אני שמח שהצבע חזר ללחיים שלכם". כל ההצעות נדחו ברוב גדול, ובהמשך עבר גם בקריאה טרומית חוק הגיוס שהיה במוקד המשבר הפוליטי של הימים האחרונים. 59 חברי כנסת הצביעו בעד החוק לעומת 38 שהתנגדו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"הבטחתי שאעשה מאמץ עליון אחרון למנוע בחירות, ולהמשיך לקיים את הממשלה הטובה בראשותי", אמר נתניהו. "ממשלה שמביאה הישגים אדירים למדינת ישראל. משימות גדולות עוד לפנינו וחשוב מאוד שהחלטנו יחד להמשיך יחד, לטובת אזרחי ישראל ולטובת מדינת ישראל".

הסיבות של נתניהו להימנע מבחירות (צילום: החדשות)
הסיבות של נתניהו להימנע מבחירות | צילום: החדשות

לאחר מכן התפנה לתקוף את חברי האופוזיציה: "אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול כי אם היו בחירות, אני הייתי חוזר לעמוד כאן ואתם הייתם חוזרים לפרשן אותי משם. התמיכה של הציבור בנו היא אדירה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך גם הוא על ההסכם וכתב: "מילה זו מילה! המתווה עליו עמדנו לכל אורך הדרך התקבל במלואו". שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ בטוויטר: "השכל הישר ניצח והאינטרס הלאומי גבר. נמשיך לשרת את ישראל, הרבה עבודה לפנינו".

יאיר לפיד (צילום: פלאש 90, חדשות)
לפיד. תקף את נתניהו | צילום: פלאש 90, חדשות

בפתיחת הדיון תקף יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את ראש הממשלה והתנהלות הקואליציה. "מה שקרה בשעות האחרונות זו דוגמה של איך שמתנהל הבניין הזה בשנים האחרונות. הכל עקום, הכל אישי ולא ממלכתי", טען לפיד. "אף אחד לא דיבר על החרדים, הגיוס והתקציב אלא רק על דבר אחד - פוליטיקה. האינטרסים הפוליטיים והצרכים הפוליטיים - זה כל מה שמעניין אותם".

לאורך כל היום נעשו מאמצים קדחתניים על מנת למנוע את פיזור הכנסת וההליכה לבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום בשעות הצהריים עם השרים כחלון, בנט וליברמן במטרה לאפשר לממשלה לסיים את ימיה כמתוכנן.

אביגדור ליברמן וגדי איזנקוט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון, חדשות)
ליברמן לצד הרמטכ"ל. חוק הגיוס ינוסח יחד | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון, חדשות

בהתאם להסכם שגובש, חוק הגיוס אושר אמש בקריאה טרומית במליאת הכנסת, כחברי "ישראל ביתנו" הצביעו נגד. בהמשך, לאחר פגרת פסח ועם פתיחת מושב הקיץ יגיש שר הביטחון לוועדת השרים הצעת חוק ממשלתית בעניין הגיוס בהתאם להמלצת הוועדה שהתקיימה במשרד הביטחון, ולא יאוחר מארבעה שבועות אחרי תחילת המושב. לאחר שההצעה תאושר בוועדה ותעבור בקריאה ראשונה בכנסת היא תמוזג עם הצעת חוק של חבר הכנסת יואב בן צור (ש"ס) לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. כמו כן הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

עוד הוסכם בין ראשי הקואליציה כי עד תום הקדנציה לא יובאו לוועדת השרים לחקיקה הצעות חוק ממשלתיות או פרטיות בענייני דת ומדינה מטעם מי מחברי הקואליציה, ולא תעלה דרישה לקידום הצעות כאלה לרבות הצעות שכבר נדונות בכנסת. עם זאת פסיקות של בג"ץ עלולות להשיב הצעות חוק לדיונים בוועדה.