א', נער בן 17 תושב לוד, טוען כי הוכה נמרצות על ידי שוטרי תחנת המשטרה המקומית ללא שום סיבה וכתוצאה מכך נגרמו לו חבלות פיזיות וטראומה נפשית קשה. "לא התנגדתי למעצר ולא תקפתי את השוטרים. הם היכו אותי ללא שום סיבה וגרמו לי טראומה לכל החיים", טוען א'. "אם הם טוענים שאני זה שהיכיתי אותם אז למה שחררו אותי בבית משפט כמה שעות לאחר מכן? הרי תקיפת שוטרים זו עבירה חמורה".

המקרה המטריד התרחש בערב יום ראשון בזמן שא' ושלושה מחבריו ישבו באחד הפארקים בעיר ושתו אלכוהול. לטענתו של א', הוא וחבריו ישבו בגינה ציבורית בשכונת "גני אביב" בעיר ושוחחו ביניהם מבלי להטריד את מנוחת התושבים. "אף אחד מעוברי האורח או תושבי השכונה לא התלונן שאנחנו מפריעים", טוען א'. לדבריו, סמוך לשעה 22:00, הגיעו למקום שני שוטרים שביקשו מא' ומחבריו להציג בפניהם את מספרי תעודות הזהות שלהם. 

שלושה מהנערים מסרו את המספר, אבל א' שכח את אחת הספרות. אחד הנערים שנבהל מהסיטואציה ברח מהמקום, ואחריו ברחו גם א' ושני חבריו האחרים. "השוטרים רדפו אחריי ואחרי שאר החברים. בשלב מסוים הם תפסו אותי, כבלו אותי באזיקים, הורידו לי את הראש והתחילו להרביץ לי מבלי שהתנגדתי למעצר, סתם ככה. קיבלתי אגרופים לראש ובעיטות ולא יכולתי להתנגד להם כי הייתי שיכור. הם פשוט כיסחו אותי במכות וגרמו לי לחבלות רבות ולצלקת נפשית קשה", מספר א'.

שוטרים בלוד - אזיקים על הידיים (צילום: צילום פרטי)
פציעות האזיקים. א' במעצר | צילום: צילום פרטי

לדבריו, לאחר מכן הוא נלקח לתחנת המשטרה, וגם בחדר החקירות הוא הוכה על ידי אחד השוטרים. "אחד מאנשי המשטרה אמר לי לשבת על הכיסא, וכשהתיישבתי הוא דחף אותי בחזה והפיל אותי לרצפה. הרגשתי מחנק כאילו אני מאבד את הנשימה. כשאמא שלי נכנסה פנימה לחדר השוטר טען בפניה שהוא לא עשה לי כלום", ציין א'.

כמה שעות לאחר מכן הובא א' להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון ושוחרר בערבות אמו. השופט ציין בהחלטתו שעוצמת החשד כלפיו אינה מצדיקה את המשך מעצרו. פרקליטו של א', עו"ד טל לינוי, שיגר ביום חמישי תלונה חריפה למח"ש בדרישה לחקור את השוטרים החשודים בהכאת מרשו ללא שום סיבה. לאחר מכן התברר שאחד הנערים שהיו במקום תיעד בטלפון הסלולרי את המכות שספג א' מהשוטרים.

"מדובר בעבירה חמורה של תקיפת קטין", טוען עו"ד לינוי. "לא הייתה להם שום סיבה בעולם להכות אותו בצורה כל כך אכזרית. הוא לא התנגד למעצר. אנחנו שוקלים להגיש נגד השוטרים והמשטרה תביעה אזרחית. למרשי נגרמו נזקים נפשיים קשים מאוד ממעשיהם. מתברר שגם לפני כשנתיים הוכה א' על ידי השוטרים אבל חשש להתלונן נגדם כדי שלא יפגעו בו". מאז המקרה א' מסתגר בבית אמו ופוחד לצאת לרחוב. "הסרטון כאן מדבר בפני עצמו", אומר א'. "אני מקווה שלא יטייחו את הפרשה ויעמידו את השוטרים לדין".

עו"ד טל לינוי (צילום: צילום פרטי)
פרקליטו של הנער, עו"ד טל לינוי | צילום: צילום פרטי

דובר משטרת מרחב השפלה, פקד חן אברהם מסר בתגובה: "לצערנו, פעמים רבות מדי שוטרים ופקחים נתקלים בצעירים ששותים לשוכרה, מפרים את הסדר הציבורי, מתפרעים ונוהגים באלימות נגד לובשי מדים. מקרה זה מהווה עדות עצובה נוספת לכך שצריכת האלכוהול בקרב בני נוער הוא נגע חברתי פסול, מחולל פשיעה וצרות אחרות ומוביל להתנהגות עבריינית שראויה לגנאי", אומר אברהם. "הסרטון מציג תמונה חלקית וערוכה של האירוע וראוי להציג את התמונה המלאה. בעקבות תלונות של תושבים על חבורת נערים השותים אלכוהול בגן ציבורי ומפריעים למנוחתם, הגיעו למקום שוטרים ופקחים שביקשו לשפוך את האלכוהול על פי חוק. בתגובה, תקף הנער את אחד השוטרים באגרופים, חנק אותו והתנגד למעצר למרות בקשות השוטרים לחדול מכך. חבריו של הנער אף ניסו למנוע את מעצרו, תוך שהם מנסים להבריחו מניידת המשטרה. כוח משטרה נוסף שהוזעק למקום השיב את הסדר על כנו והחשוד נלקח לחקירה. המעצר התבצע בסופו של דבר תוך הפעלת סמכות בכוח על מנת להשיב את הסדר על כנו. לו א' היה נשמע להוראות השוטרים ומתלווה אליהם מבלי להתנגד - או גרוע מכך לתקוף את השוטרים - האירוע היה נגמר אחרת".