הצטרפו לשידור הישיר (צילום: AP, חדשות)
"צפון קוריאה? מעוניינים בשלום" | צילום: AP, חדשות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם הלילה (ראשון) בעצרת במדינת פנסילבניה, כזאת שהזכירה רבות את קמפיין הבחירות האחרון, והתייחס להסכמתו להיפגש עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און. "חושב שצפון קוריאה מעוניינת לעשות שלום - הגיע הזמן", הצהיר בנאומו המשלהב.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפי שעה, לא נקבע זמן או מקום הפגישה הצפויה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, למרות שהיא אמורה להתקיים כבר בסוף חודש מאי הקרוב. בפנסילבניה, בפני אלפי תומכים, הוסיף טרמאפ: "מי יודע מה הולך לקרות? יכול להיות שאעזוב מהר, או שנצליח לשבת יחד וליצור את העסקה המוצלחת ביותר לכל העולם". נשיא ארצות הברית הבהיר כי מדיניותו הכוחנית היא שהביאה את פיונגיאנג להצהיר כי היא "מוכנה לדבר על פירוק מנשק גרעיני".

אמש אמר הנשיא טראמפ לקראת הפגישה ההיסטורית וחסרת התקדים כי הוא מאמין בהתחייבות שסיפקה צפון קוריאה - לא לבצע ניסויים בליסטיים בזמן הפגישות. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: "צפון קוריאה לא ביצעה ניסוי בליסטי מאז 28 בנובמבר והם הבטיחו לא לעשות זאת במהלך שיחותינו. אני מאמין שהם יעמדו בהתחייבויות שלהם!".



טראמפ גם תקף את התקשורת וכתב: "בשעות הראשונות, אחרי ששמעו שמנהיג קוריאה הצפונית רוצה להיפגש איתי וששיגורי הטילים ייפסקו, אנשי התקשורת היו המומים ונדהמים. הם לא היו יכולים להאמין לזה. אבל בוקר לאחר מכן החדשות הפכו למזויפות - פייק ניוז - הם אמרו 'אז מה, למי אכפת'".

הבית הלבן: על פיונגיאנג לגבות הבטחותיה במעשים

עוד קודם לכן שוחח טראמפ בנושא עם נשיא סין: "הוא אמר לי שהוא מעריך את מאמצי ארה"ב לפתור את הבעיה באופן דיפלומטי מאשר האלטרנטיבה. סין ממשיכה לעזור!". אמש כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "העסקה נמצאת בתהליכים ואם תושלם היא תהיה טובה מאוד עבור העולם". הוא הוסיף כי עדיין לא נקבע זמן ומקום לפגישה בינו לבין קים, על אף שנותרו כחודשיים בלבד עד לתאריך שנקבע כיעד. דוברת הבית הלבן הבהירה כי הפגישה תתקיים רק אם פיונגיאנג תגבה את הבטחותיה במעשים.

בסוכנות הידיעות AP דווח היום כי בתקופה האחרונה, ובעיקר בעקבות התפטרות חלק מצוותו של דונלד טראמפ, הנשיא מתייעץ בעיקר עם אדם אחד - עם עצמו. בדיווח נרחב על ההתרחשויות בבית הלבן נטען כי סגנונו של הנשיא מכונה "מאולתר" ו"טיסת סולו", בעוד צוותו כמעט ואינו שותף להחלטות משמעותיות. כך למשל נטען בדיווח כי החלטתו של דונלד טראמפ להיפגש עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, היוותה הפתעה עבור חלק מעובדי הבית הלבן.