"התעלל בה מינית בצוללת, וניסר אותה לחתיכות בעודה בחיים"

משפטו של הממציא פיטר מדסן, שחשוד כי רצח את העיתונאית השבדית קים וול על הצוללת שלו - נפתח היום • מדסן שינה את גרסתו לגבי נסיבות מותה של וול 4 פעמים • התביעה: "היה לו מניע מיני וסדיסטי, הוא עינה אותה למוות"

התמונה האחרונה של מדסן עם וול על סיפון הצוללת, ב-10 לאוגוסט 2017 // צילום: AFP

למעלה מ-100 כלי תקשורת מעשרות ארצות מסקרים היום (חמישי) את הדיון המשפטי הראשון באחד ממקרי הרצח (לכאורה) שזעזעו את העולם כולו: הממציא הדני פיטר מדסן שרצח באכזריות לפי החשד את העיתונאית השבדית קים וול, על סיפון הצוללת שלו, ה"נאוטילוס". לפי כתב האישום שהגישה התביעה, מדסן תקף את וול מינית בעזרת חפצים חדים עד שדיממה, ואז עינה אותה באכזריות למוות.

 

מה בדיוק קרה על סיפון ה"נאוטילוס", בערבו של ה-10 לאוגוסט 2017, לאחר שהעיתונאית השבדית עלתה על הסיפון? האם היא נוסרה לחתיכות על ידי הממציא הדני עטור הפרסים, שעמד גם בראש חברה שתכננה לשלוח מעבורת עצמאית לחלל, או שמתה מתאונה, כמו שטוען מדסן?

 

הערב האחרון בחייה של וול, עיתונאית עצמאית שעבדה גם במדינות מסוכנות רבות, הונצח מספר פעמים. שייטים בנמל קופנהגן תיעדו את וול עומדת על סיפון הצוללת "נאוטילוס" בערב קיץ יפה יחד עם מדסן. הים היה חלק ולא נשבה כל רוח. שייטים דנים על סירות צילמו בהתלהבות את "נאוטילוס", וקים וול נופפה בידה וחייכה. במשך הערב היא גם שלחה הודעות לחברה לחיים, מהן עלה שהכל כשורה בצוללת.  

 

כמה שעות אחר כך נצפית הצוללת בפעם האחרונה מסירה של שייט דני, ששט עם בנו בסירה. מהשעות המאוחרות של הערב הייתה דממה, גם בקשר, עד לשעה 01:43 בבוקר, כשמדסן משמיע אזעקה, ומכריז על בעיות טכניות בצוללת. הצוללת שוקעת, אולי מוטבעת, בתוך דקות, ולרסן נמשה מהים - לבדו.

התובע יאקוב בוך-יפסן, בהצהרה לתקשורת עם פתיחת משפטו של מדסן, הבוקר (חמישי) // צילום: AFP

 

מרגע שהתברר כי העיתונאית קים וול נעדרת, מתחיל מסע חיפוש ענק. בינתיים, מדסן מספר בחוף כי "אין לו מושג איפה וול". מיד לאחר שחולץ הוא טוען כי הוריד את וול למזח בקופנהגן - לפני טביעת הצוללת. במהלך החקירה הוא משנה את גרסתו, ומספר על "תאונה נוראה" שקרתה לוול על סיפון הצוללת: היא נחבטה בראשה ומתה, ומדסן, כך לגרסתו השנייה, נבהל והחליט לעשות לה "קבורת מלחים" - ולהשליך את גופתה לים.

 

הגרסה השנייה החזיקה מעמד עד שחלקי גופתה של וול החלו להגיע לחוף, למרות שנקשרו אליהם חלקי מתכת, שהיו אמורים להשקיע אותם בקרקעית הים. אז מסר מדסן גרסה שלישית, לפיה אכן ניסר את גופה של וול לחתיכות, אולם רק לאחר שמתה מהמכה בראשה.

 

לאחר שראשה הכרות של וול נמצא, ובדיקה פתולוגית הוכיחה שאין שום שבר בגולגולת או סימנים למכה חזקה שהייתה יכולה להביא למותה, משנה מדסן גרסה בפעם הרביעית: הפעם הוא טוען שבזמן שהוא שהה למעלה על סיפון הצוללת, וול נחנקה מהרעלת פחמן חד חמצני וחוסר חמצן בתוך הצוללת כתוצאה מתקלה, ולאחר שמתה - ניסר את גופה וזרק את החלקים לים.

 

מול כל גרסאותיו של מדסן, לתביעה הדנית יש גרסה אחת. התובע במשפט, יאקוב בוך-יפסן, טוען כי למדסן היה מניע מיני וסדיסטי. לפי כתב האישום, מדסן התעלל מינית בעיתונאית, עינה אותה באכזריות ואז רצח אותה. בכתב האישום מפורט כיצד ביצע מדסן את הרצח הנוראי: הוא קשר את וול בחבל לסיפון, אז נטל מברגים מחודדים וסכין, אותם החדיר 14 פעמים לתוך איברי המין שלה. בעודה מדממת מהתקיפה המינית, הוא נטל מסור, והחל לחתוך את גופה לחתיכות. את חלקי הגופה השונים הוא קשר לצינורות ממתכת, מתוך תקווה שהם יגרמו להם להישאר על קרקעית הים.

 

בדנמרק מתכוננים לדיון משפטי ארוך, שימשך לא מעט שנים. למרות הראיות הנסיבתיות, למרות עדים שהעידו על מזגו הרע של מדסן, חוץ ממנו עצמו איש אינו יודע מה בדיוק קרה על סיפון הצוללת "נאוטילוס" בלב ים. מה שברור, שהמציאות עולה על כל סדרות הטלוויזיה האפלות, שהדנים עושים כל כך טוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר