טראמפ ונתניהו (ארכיון) (צילום: חיים צח / לע"מ, חדשות)
נתניהו וטראמפ, ארכיון | צילום: חיים צח / לע"מ, חדשות

בעוד שעות ספורות יגיע רה"מ נתניהו לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ - פגישה חמישית במספר רק בשנה שחלפה. בבית הלבן הבהירו מראש כי מדובר בפגישה שגרתית וכי אין לצפות להכרזות משמעותיות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו   

נתניהו הגיע לוושינגטון בכדי לנאום בוועידת איפא"ק, אך בשל יחסי הידידות בין המנהיגים אמרו בבית הלבן כי השניים יפגשו. בפגישתם הקרובה, ציין הדובר, צפויים שני המנהיגים לדון במספר נושאים וביניהם עסקת הגרעין עם אירן, מלחמת האזרחים בסוריה, האיום האירני על גבולותיה של ישראל ותהליך השלום. נתניהו כדרכו צפוי להזכיר גם את פולארד ואת נושא החללים הנעדרים בעזה.

אך עוד בטרם החלה פגישת נתניהו-טראמפ, יכול לרשום לעצמו רה"מ הישג - אמש הודיע נשיא גואטמלה כי יעביר את שגרירות ארצו לירושלים כבר במאי הקרוב. הנשיא ג'ימי מוראליס, שנאם בלילה בוועידת איפא"ק בארה"ב, הבטיח כי מעבר השגרירות יתבצע ב-16 במאי, יומיים בלבד לאחר מעבר השגרירות האמריקנית.

בנאומו אמר הנשיא מוראליס: "אנחנו נחזיר את השגרירות לירושלים. כמדינה ריבונית, אנחנו מכירים בירושלים בירתה של ישראל". דבריו של נשיא גואטמלה הופכים את שגרירות המדינה הדרום אמריקנית לשגרירות השנייה שתעבור לירושלים אחרי ארה"ב.

בחודש שעבר הודיע בצעד תקדימי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על מעבר השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים ב-14 למאי השנה. את הצעד ביצע טראמפ לרגל יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל ולאחר הכרתו הרשמית בירושלים כבירת ישראל בחודש דצמבר האחרון.