חדשות בעולם

בפעם השניה: תקיפה במסעדה הכשרה בהולנד

רק בדצמבר האחרון הותקפה מסעדת "הכרמל" באמסטרדם בעקבות הכרזתו של דונלד טראמפ, כשמוסלמי עטוף בדגל פלסטין ניפץ את חלונותיה. בסוף השבוע אירע מקרה דומה. חקירה נפתחה

  • י"ז אדר התשע"ח
התקיפה בהולנד (צילום מסך מיויטוב)התקיפה בהולנד (צילום מסך מיויטוב)
אא

רק בדצמבר האחרון, בבוקר שאחרי הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, המסעדה ההולנדית הכשרה "הכרמל" הותקפה על ידי מוסלמי עטוף בדגל פלסטין. כשלושה חודשים אחרי, המסעדה שוב הותקפה ובעלי המסעדה טוענים כי הרקע לכך הוא כמובן אנטישמי. המסעדה היהודית ממוקמת בשכונת אמסטלבנסוווג שבאמסטרדם.

על פי האירוע שקרה בדצמבר, תועד המפגין למסעדה תוך שהוא פותח בקריאות "אללה אכבר" וכעבור שניות הניף מוט וניפץ את חלונותיה. שוטרים שעמדו בסמוך לא התערבו והמפגין המשיך תוך שהוא נכנס למסעדה, שולף דגל ישראל ומנסה להשחית אותו. בסופו של דבר הוא נעצר והדגל נתלה מחדש, אך נראה כי המתקפה לא הפסיקה. בסוף השבוע הגיע שוב אלמוני וניפץ את אחד מחלונות המסעדה. המשטרה המקומית כבר פתחה בחקירה בעקבות הממצאים, אך עדיין לא מצאה עדות כי מדובר ברקע אנטישמי. 

הבעלים סמי בר און ובנו דניאל, התלוננו על כך שהם צריכים להחליף שוב את חלון המסעדה שלהם. הבן דניאל אמר בכתבה: "אנחנו היחידים שחוטפים, יש פה עוד מסעדות, ורק אנחנו חוטפים, בפעם הראשונה אתה יכול לחשוב שזה צירוף מקרים, עכשיו אתה לא יכול להתעלם מזה יותר". לדברי האב סמי: "יורקים על החלונות שלנו, לעתים קרובות אנחנו מקבלים שיחות טלפון אנונימיות עם קריאות "פלסטין חופשית או אללה אכבר".

בשבועות האחרונים פורסמו מספר כתבות המדווחות על עלייה בתקריות האנטישמיות בעולם. כך למשל, בארה"ב עלייה של 60 אחוז בכמות התקריות האנטישמיות בארה"ב נרשמה במהלך 2017. הליגה נגד השמצה פרסמה כי מדובר בגידול הדרמטי ביותר מאז שנות ה-70' וכי זהו מספר התקריות השני בגובהו מאז החל איסוף הנתונים. בשנה זו תועדו 1986 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, בהן ונדליזם ומתקפות על מוסדות יהודיים. לראשונה מזה עשור תועדה תקרית אנטישמית אחת לפחות בכל אחת מ-50 המדינות. בנוסף, דו"ח שחיבר הקונגרס היהודי העולמי חושף עלייה משמעותית בתופעות הכחשת השואה ברשת ובשימוש בסמלים אנטישמיים. העליה נכונה לינואר 2018, ביחס לתקופה המקבילה שנתיים קודם לכן. הדו"ח מבוסס על מחקר שערך הקונגרס היהודי העולמי לקראת יום הזיכרון הבינ"ל לשואה. ממנו עולה כי במהלך תקופה זו חלה עלייה של 30 אחוז בשימוש בסממנים אנטישמיים ברשתות החברתיות, זאת במקביל לעלייה כפולה במספר ה"שיחות" העוסקות בהכחשת השואה.

תגיות:הולנדתקיפהמסעדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה