מיהלומים ועד נורות לד: איזו מסכה תתאים לך?

למסכות הזהב הפופולאריות הצטרפו לאחרונה גם מסיכות עם פחם, אצות, מגנטים והשיא: מסכה עם אורות לד • יצאנו לבדוק

מסכת לד // צילום: יח"צ

מסיכות הדף, אלה המונחות כמקשה אחת על העור ומכילות תמציות מרוכזות של חומרים, הפכו ללהיט התורן בתחום הטיפוח. הטרנד אמנם התחיל לפני כשנה, אך בינתיים השתדרג לשלל פיתוחים טכנולוגיים, צבעים וחומרים. הרעיון פשוט: כדי להגביר את הספיגה של החומרים, עושים חסימה של העור באמצעות המסכה, המונחת עליו לכעשר דקות עד רבע שעה. 

למסכות הזהב הפופולאריות הצטרפו לאחרונה גם מסיכות עם פחם, אצות, מגנטים והשיא: מסיכה עם אורות לד בצבעים שונים, הכוללת 141 נוריות לד אדומות, שפולטות קרני אור פוטו-דינמיות ומונחת על הפנים כחלק מטיפול פנים מקיף. את המסכה הזו פגשנו בספא ארומה שבגן יבנה, והקוסמטיקאית הבכירה אילי לב הניחה אותה על הפנים אחרי שלל פעולות מקדימות של ניקוי העור. ביניהן פילינג רטינול, והחדרת חומרים כמו ויטמין סי וקרם חומצה היאלרונית.

לב מסבירה כי, "מדובר במסכת LED חדשנית, שפותחה בעקבות מחקר שביצעו חוקרים במעבדות נאס'א ארה"ב, שם ביקשו לבודד את תדרי האור שמוכרים כמסייעים בשיקום עור האדם. לאחר שהצליחו לבודדים את התדרים ה'טובים', השתמשו בטכנולוגיה כדי לפתח מסכת LED פורצת דרך, ללא קרינת UV או סכנה לגרימת נזק לעור. הטיפול מאושר על ידי ה-FDA האמריקני ועל ידי משרד הבריאות הישראלי".

המסכה האוורירית מונחת על הפנים, והיא אינה מחממת את העור כלל. הקוסמטיקאית מחליטה אם להפעיל אותה על אור אדום, צהוב או כחול, בהתאם לסוג העור ולטיפול הנדרש, ממיצוק ואנטי אייג'ינג, דרך טיפול בפיגמנטציה או בפצעי אקנה. לאחר הסרת המסכה הקישה המטפלת בגונג על קערה טיבטית ליד הפנים.

מסכת דיטוקס // צילום: אילן בשור

במכוני יופי שונים תוכלו למצוא טיפולים אחרים המשלבים מסכות זהב, שניתן לרכוש לטיפול ביתי. בנוסף, ניתן להשיג מסיכות ביתיות לניקוי העור, למיצוק ומתיחה, להחדרת לחות ולזוהר.  

מסכת הבד השחורה של חברת מאליס מכונה מסכת דיטוקס, ומיועדת לניקוי העור וסילוק רעלים. על פי החברה, שזורים בה מגנטים שיוצרים אינטראקציה עם הרכיבים הפעילים בסרום העשיר בצמחי מרפא, ומאפשרים לו לחדור לעומק העור ולנטרל רעלים ולכלוך מהעור. גם כאן השימוש הביתי פשוט: מניחים את המסכה על עור פנים נקי ומהדקים בעדינות, משאירים למשך  15 דקות ומסירים. 

בגזרת המסכות השחורות ניתן למנות את מסיכת הפחם של חברת מאג'יריי, המיועדת אף היא לסילוק רעלים מהעור וגם להרגעת עור אדום ומגורה. בנוסף לפחם, מכילה המסכה גם שמנים טיפוליים, מיצוי צמחי מרפא, חלבונים ופפטידים. על המדפים ברשתות תוכלו למצוא גם מסיכות שחורות המבוססות על בוץ מים המלח.

מסכת זהב // צילום: יח"צ

להגברת לחות לעור בוגר מצאנו את מסכת הבד של קלרינס הספוגה בפורמולת סרום-ג'ל ו מבוססת על תמציות של שיבולת שועל וצמח ההרוגנה הגדל במדגסקר. המסכה נצמדת לעור ובעזרת המבנה הייחודי מבטיחה כיסוי מלא גם באזורים רגישים כמו בקו האוזניים והצוואר. 

אצל רונית רפאל תוכלו למצוא את מסכת הבד פאוור C קיור, הפועלת לטשטוש כתמים כהים ומניעת הופעת כתמים חדשים באמצעות קוקטייל של ויטמינים ובעיר ויטמין C פעיל, תרכובת ליפוזומית המספקת מרכיבי הלבנה חזקים ותמצית סוויס אלפיין המונעת עקה חמצונית.

בחברת פרימייר מספרים על מסיכת פנים בשילוב זהב ויהלומים. "במסכה משולבים ויטמינים, תמציות צמחים, זהב ויהלומים למראה עור קורן וצעיר יותר. היא מספקת לחות מרבית ומסייעת בחיזוק ההגנה הטבעית של העור, מסייעת להפחית את רפיון העור ומסייעת בהוספת גמישות, חיות וברק. עיצוב המסכה מתאים באופן מושלם לקווי המתאר של פנים. אם השתכנעתם, תאלצו להיפרד מ-900 שקלים עבור ערכה המכילה 12 מסכות. 

המסכה של רונית רפאל // צילום: דניאל אופלינגר

ולסיום, אם אתן רוכשות מסיכה לשימוש ביתי, חשוב מאד לרכוש כזו שתתאים  לסוג העור שלכן. הקוסמטיקאית גלי פלטינוב מחברת כריסטינה מציעה לבעלות עור שומני, מבריק ונוטה לפצעונים להשתמש במסכה המכילה רכיבים כמו שמרים, בוץ, חימר ואבץ המצליחים לספוח את עודפי השומן ולהפחית את הברק העודף האופייני. 

לבעלות עור רגיש היא ממליצה לבחור מסיכה המכילה רכיבים מרגיעים כמו אלוורה, קמומיל, אזולן או אצות ים. לעור יבש או מתוח מומלצת מסיכה מזינה המכילה שמנים צמחיים כגון גזר, אבוקדו או נר הלילה שעשירים בשמן גזר וויטמין A, משקמים את העור הסדוק ומשיבים אותו למצבו התקני. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר