נאום ‘המשתה’ של רגב נגד ‘שומרי הסף’: עמוק בכיס החזיקו גיליוטינה

השרה מירי רגב השוותה בין השופטת והחוקר מפרשת המסרונים לשומרי הסף של אחשוורוש שנתלו: "לפעמים אני מרגישה שאנחנו חיים בממלכת 'ונהפוך-הוא'" • ציפי לבני: נתניהו - "הוא לא מדינאי ולא מנהיג, אלא פוליטיקאי קטן"
אריה ריבקינד
י"ז אדר התשע"ח / 04.03.2018 00:40

שרת התרבות והספורט מירי רגב, תקפה אמש (מוצאי שבת) בחריפות את גורמי אכיפת החוק על רקע החשדות נגד ראש הממשלה נתניהו, וטענה כי הם יעשו הכול למען הפלתו.

באירוע ‘המשתה של רגב’ בראשון לציון, אמרה השרה: “לפעמים אני מרגישה שאנחנו חיים בממלכת ‘ונהפוך-הוא’. יש כאלו שבולעים את כל מה שהתקשורת משקה אותם, עד-דלא-ידע, בין דמוקרטיה לדיקטטורה. אנחנו נבחרנו על ידי העם, אבל יש יועצים ופקידים שהם התרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון. קוראים להם היום ‘שומרי הסף'”.

רגב השוותה בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ועורך הדין ערן שחם-שביט לבגתן ותרש, שתכננו להתנקש בחיי המלך.

“כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש, צמד חמד. הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה.

“הסתבר שברגע שהם לא הזדהו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו בניהול הממלכה, כל הכללים נעלמו, הממלכתיות התפוגגה כלא הייתה, שלטון החוק הפך לפחות קריטי. אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני: ‘מה אתה אומר בגתן, ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה’, ו’חשוב שתיראה מופתע תרש, כן?'”

רגב  המשיכה: “פתאום, המטרה להפיל את נתניהו, סליחה, את אחשוורוש, קידשה את כל האמצעים. ברוך השם, היה שם בשער המלך איזה יהודי טוב, מרדכי, שזיהה את השנאה למלך וחשף את הצביעות”.

לדבריה, “בפורים השנה, אפילו עיתון ‘הארץ’ הצליח לזהות את הצביעות, כשחשף שהעד המרכזי בפרשת מילצ’ן, אתם מכירים אותו, קוראים לו יאיר לפיד, דווקא כן דאג במשרד האוצר לאינטרסים של מילצ’ן”.

רגב שאלה: “אז הבנתם? הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהרסיה ומחריביה”.

היא הוסיפה: “הציבור לא טיפש, הוא רואה את הדרך האחראית והרצינית שאנחנו מובילים את המדינה, הוא רואה את התוצאות ולכן הוא נותן שוב ושוב אמון בליכוד ובראש הממשלה נתניהו. בבחירות הבאות בעזרת ה’, נצטרך כל אחת ואחד כאן בקרב הזה על דעת הקהל וליד הקלפיות, אנחנו נאמר להם את האמת, נציג להם את העובדות לא פייק-ניוז ובעזרת ה’ ננצח.

“אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם הערב – יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד”.

יו״ר התנועה ציפי לבני תקפה, בתגובה, את שרת התרבות על שהמשילה את גורמי אכיפת החוק לבגתן ותרש.

“‏שרה בישראל משווה את שומרי הסף, האנשים המסורים ששלטון החוק מול עיניהם ופועלים כדי לנקות את ישראל משחיתות, לבגתן ותרש שסופם היה תליה – ואת השרה הזאת מסמיך נתניהו להחליפו בהיעדרו. גם כשהוא נוסע לחו״ל, הוא לא מדינאי ולא מנהיג, אלא פוליטיקאי קטן”, אמרה לבני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות