יורודיסני מתרחב עם 2.6 מיליארד דולר

מנכ"ל דיסני חשף תכנית שאפתנית שתוביל להרחבה של פארק השעשועים על בסיס הקומיקס מרוול, הסרט פרוזן ומלחמת הכוכבים • זאת לאחר שכמות המבקרים ירדה - ייתכן עקב החשש מטרור אסלאמי

המתחם המורחב של מלחמת הכוכבים יהיה בגודל של כ-57 דונמים // צילום: אי.אף.פי

חברת דיסני משקיעה מיליארדים בפארקים שלה ברחבי העולם. היום (שלישי) דיסני חשפו תכניות הרחבה של דיסנילנד פריז בשווי של 2.4 מיליארד דולר. ההרחבה בפארק השעשועים הצרפתי תביא למבקריה את האטרקציות הפופולריות ביותר של חברת הענק.

באירוע שבו נכח גם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מנכ"ל דיסני, רוברט איגר, חשף חלק מפרטי התכנית שתכלול שלושה אזורים חדשים שיתבססו על דמויות הקומיקס של מרוול, הסרט-להיט האנימציה "לשבור את הקרח" (פרוזן) ועל הזיכיון של מלחמת הכוכבים שנמצא בבעלותה.

חדשות אלה מגיעות שנה לאחר שדיסני הודיעו כי בכוונתם לרכוש את כל מחזיקי המניות של הפארק האירופאי ולהשקיע סכום של 1.6 מיליארד דולר במטרה לעצור את מגמת הידרדרות של כמות האנשים במקום; זאת לאחר שחששות מאירועי טרור בצרפת פגמו בכמות הביקורים בפארק.

המתחם המורחב של מלחמת הכוכבים בדיסנילנד יהיה בגודל של כ-57 דונמים, ויעלה 1 מיליארד דולרים, בדומה למתחם ההרחבה שנבנה כעת בדיסניוורלד שבאורלנדו, פלורידה.

אך זה לא סוף הפסוק בשיפורים שמבצעת אימפריית פארק השעשועים. ההשקעה הגדולה ביותר של התאגיד עד כה נעשתה בשנחאי, עם השלמת הבנייה של פארק שעשועים ב-2016, שמשתרע על שטח של כמעט 4050 דונמים.

אנליסטים טוענים שהמיקוד של החברה בפארקי שעשועים היא השקעה חכמה לטווח הארוך, בייחוד בהינתן העובדה שלחברה ההון העצמי לעשות כן. רק מהרפורמות האחרונות של מס חברות נחסך לחברה 1.6 מיליארד דולר.

דיסני מסרה מעט מפרטי תכנית ההרחבה עצמה, אך הודיעה כי תצא לפועל ב-2021 בשלושה שלבים ואף תבנה אגם שיחבר בין שלושת המתחמים החדשים של דיסנילנד. דיסנילנד פריז נמצאת כ-32 קילומטרים מעיר הבירה הצרפתית וכוללת שני פארקי שעשועים, מתחם שדומה לפרק דיסנילנד שבקליפורניה ופארק טלוויזיה וקולנוע בסימן אולפני וולט דיסני. הפארק משתרע על שטח של 22 אלף דונמים וכולל 7 אתרי מלונאות, מגרש גולש, קניון ענק ותחנת רכבת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר