שקד וחיות קיבלו את ההמלצה: השופטת תעמוד לדין משמעתי

שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון קיבלו את המלצות הנציב לתלונות על השופטים, השופט אליעזר ריבלין, בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ, והיא תועמד לדין משמעתי • ריבלין: "כשלים מערכתיים והתנהלות פגומה מיסודה"
דוד ליבוביץ
י"ג אדר התשע"ח / 28.02.2018 10:42

השופטת לדין משמעתי: נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו היום (רביעי) שיקבלו את המלצות הנציב לתלונות על השופטים, השופט אליעזר ריבלין, בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ, והיא תועמד לדין משמעתי.

בהודעה של השתים צוין כי “הכשלים המערכתיים” שציין הנציב ריבלין בהחלטתו שפורסמה אתמול ייבחנו על ידי הנשיאה חיות וזו “תגבש בהקדם נוהל מתאים שיענה עליהם ויפורסם לציבור”.

שרה שקד תגיש בימים הקרובים לנשיאה חיות קובלנה משמעתית על השופטת. לאחר הגשתה, תפעל חיות למינוי הרכב בית הדין המשמעתי שידון בה. לאחר מכן, כך על פי לשון ההודעה, תקבל חיות החלטה בעניין השעייתה של השופטת, עד למיצוי ההליך המשמעתי. יש לציין, כי גם כך השופטת פוזננסקי-כץ נמצאת בימים אלו בחופשה.

בהחלטתו שפורסמה אתמול קבע הנציב ריבלין כי אין בסיס להעמדתה של השופטת פוזננסקי-כץ לדין פלילי וכי יש לנקוט נגדה צעדים משמעתיים בלבד – אך ציין כי במקרה התגלו “כשלים מערכתיים” וכי ההתכתבות בינה לבין חוקר הרשות לניירות ערך הייתה התנהלות “פגומה מיסודה”.

הנציב גבה עדויות מפוזננסקי-כץ, מרפ”ק צחי חבקין ששימש ממונה על התובעים שהופיעו בבית המשפט מטעם המשטרה, ופקד אור רובין שייצגה את להב 433 בבקשות בתיק.

הנציב הפנה גם שאלות כתובות לנשיא ולסגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, וכן קיבל לידיו את תמליל החקירה של שרביט-שחם בנציבות שירות המדינה, כמו גם את התכתובות המלאות בין השניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות