חדשות בארץ

המסרונים חשפו: השופטת והחוקר בפרשת בזק תיאמו מעצרים

השופטת פוזננסקי-כץ התכתבה עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך, שכתב בין היתר: "תראי מופתעת". השופטת ענתה: "הבשורות הטובות - אור אלוביץ' ועמיקם שורר ישוחררו מחר בתנאים". לפיכך, השופט שידון בשחרורם הוחלף

  • י"א אדר התשע"ח
ניר חפץ בבית המשפט (צילום: פלאש 90)ניר חפץ בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
אא

שופטת המעצרים של בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, תיאמה מעצרים עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך בפרשת בזק (4000). על פי הפרסום החדשות 10, שכלל צילומים של חילופי הודעות ווטסאפ בין השופטת לעו"ד ערן שחם שביט, השניים תיאמו הארכות המעצר. ראוי לציין כי מחר אמור היה להתקיים דיון בהארכת מעצרם של שאול ואור אלוביץ', עמיקם שורר וסטלה הנדלר אצל השופטת, אך בעקבות הפרסום יוחלף השופט. הדיון יתקיים בבית המשפט השלום בפני השופט עלאא מסראווה, ובו יבקשו העצורים להשתחרר.

על פי צילום המסך, כתבה השופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים", תוך שהיא מכוונת לאור אלוביץ', בנו של בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ, ולעמיקם שורר - סמנכ"ל בזק. "תיראי מופתעת", כתב לה החוקר וזו השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

"(לגבי) סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים", כתב לשופטת החוקר שחם-שביט, תוך שהוא מכוון להארכת מעצרה של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ושל איריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בחברה. "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת", השיבה פוזננסקי-כץ. "אז אולי המתווה שחשבנו עליו אינה כה רחוק מהמציאות". החוקר השיב: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננסקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט". שרת המשפטים איילת שקד שוחחה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בנוגע לפרסום והחליטו להתלונן אצל נציב התלונות על השופטים בבקשה לבחון את המקרה. 

עו"ד דרור מתתיהו, סנגורו של אור אלוביץ': "חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמקי ביותר והסקת מסקנות קשות".

יו"ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה: "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג ולא תקין, והרשות תערוך בירור דחוף בנושא. חוקרי הרשות פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה זה ובאין ספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. כאמור, המקרה ייבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".

תגיות:חקירהנתניהושופטת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה