"אתה שמן, אני לא מעלה אותך למונית"

נהג מונית סירב להעלות למונית שלו נוסע עם עודף משקל • "הוא אמר לי שהוא מפחד שאהרוס לו את הריפוד"

הראפר איתי לוקאץ' // הראפר איתי לוקאץ' // צילום: הילה חלואני

איתי לוקאץ' הוא ראפר מוכר ומעריציו מכירים אותו כאדם חזק ובטוח בעצמו. אתמול, ניסה לוקאץ' להזמין מונית, פעולה אותה הוא עושה לעיתים קרובות בעיר מגוריו, תל אביב. ניסיון הזמנת המונית הפך להשפלה שגם אדם חזק כמו לוקאץ' קיבל כעלבון קשה.

בשיחה עם הראפר הוא מספר על המקרה, "הזמנתי מונית בגט וכשהגעתי היא עדיין לא הגיעה. כאשר הנהג הגיע הוא ראה אותי והתגובה שלו הייתה מאוד מוזרה, הוא אמר שהוא לא מוכן להעלות אותי למונית".

לאחר ששמע את המשפט חשב לוקאץ' כי הנהג לא מוכן להעלות אותו עם השקית שאחז בידו, הוא ניסה להבין מה הסיבה לכך שהנהג לא מוכן להסיע אותו, עד שהנהג הסביר את עצמו בצורה מדויקת יותר, "הוא אמר לי 'בגלל שאתה שמן אתה לא תעלה על המונית שלי, אתה תהרוס לי את הריפודים', הייתי פשוט בהלם", סיפר לוקאץ'.

לוקאץ' וארוסתו // צילום: הילה חלואני

"אני חייב לציין שבממוצע, באחת מעשר נסיעות אני סופג הערות על המראה החיצוני שלי, על חלקן אני מבליג ועל חלקן אני מתלונן. יש כאלה שמציעים לי לעשות ניתוח להצרת קיבה, יש כאלה שמציעים לי לאכול סלטים ולשתות מים ויש כאלה שמדברים בצורה קשה יותר ושואלים 'איזו בחורה תרצה אותך ככה?' הם רק לא יודעים שאני מאורס והנה, יש גם כאלה שירצו אותי ככה", זועם לוקאץ'.

בשיחה הוא מבליט את המטרה העיקרית לשמה הוא נאבק, "תאר לך שזאת הייתה ילדה בת 14-15 שגם ככה סובלת מדימוי עצמי נמוך, אתה יודע לאן זה היה יכול להגיע, איך זה היה יכול להיגמר?! עדיף שלא נחשוב על זה אבל בחברה חייבים לעשות את הדבר הכי חשוב שיש – לעשות פעולות מנע, להוציא הודעה שתגיע לכל הנהגים ותסביר להם מהם כללי ההתנהגות עם נוסעים, שאסור להם להעיר לנוסעים על המראה החיצוני שלהם במקביל להתנהגויות מטרידות לנשים ולאוכלוסיות שיכולות להיפגע מנהגים חוצפנים".

בגט בחרו לסיים את ההתקשרות עם הנהג. להלן תגובה החברה: "גט היא אפליקציה  שמתווכת בין נוסעים לבין נהגי מוניות העושים שימוש בשירותיה. תנאי השימוש ומדיניות השירות דורשים מהנהגים העושים שימוש באפלקצייה לפעול בהתאם לחוק, לשמור על כבוד הנוסעים והקפדה על שירות אדיב. אנו מצרים על המקרה המתואר, נערכה בדיקה ונמצא כי הנהג פעל בניגוד למדיניות החברה ולכן הוחלט על הפסקת התקשרותו עם גט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר