שתף קטע נבחר

נגיד הבנק המרכזי של אקוודור התפטר

באוקטובר האחרון הציב נשיא אקוודור אולטימטום בפני נגיד הבנק המרכזי, קרלוס וייאחו: השב למדינה 2.2 מיליארד דולר מיתרות המטבע שלה, המופקדות בבנקים זרים. היום, יממה לאחר שפג האולטימטום, הודיע וייאחו שכשל במשימה והוא עוזב

נגיד הבנק המרכזי של אקוואדור, קרלוס וייאחו, התפטר מתפקידו היום (ה') לאחר שלא עמד בדרישתו של הנשיא רפאל קוראה, למשוך את כל יתרות המטבע של המדינה המופקדות בבנקים זרים.

 

הנשיא קוראה העלה את הדרישה באוקטובר והציב אולטימטום בפני הנגיד, אשר נדרש למשוך הפקדות בגובה של 2.2 מיליארד דולר עד אתמול. מאחר שפג האולטימטום כאשר 864 מיליון דולר מיתרות המטבע של המדינה עדיין מצויות בבנקים בעולם - הודיע קרלוס וייאחו כי הוא לוקח אחריות על הכישלון, שנבע לטענתו מ"קשיים ביורוקרטיים", ומתפטר.

 

דרישתו של הנשיא קוראה באה בעקבות החובות הכבדים שאליהם נקלעה המדינה בשנה האחרונה, בעקבות צניחת מחיר הנפט - משאב הייצוא המרכזי של אקוודור. לפני שנה הודיע קוראה כי אקוודור הגיעה למצב של חדלות פירעון, בעקבות חובות חיצוניים בגובה של 21% מהתמ"ג השנתי - 44 מיליארד דולר ב-2008.

 

כבר לפני שנה הבהיר קוראה, כלכלן שכיהן בעבר כשר האוצר של אקוודור, כי "לא אקריב את תקציבי הבריאות והחינוך של ארצי לשם תשלום החובות". בחודש מרס, כאמור, החליט להורות על החזרה של יתרות המטבע של המדינה, מתוך כוונה להשקיע את הכסף בתשתיות ובהלוואות לבעלי עסקים מקומיים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
רפאל קוראה. הציב אולטימטום
צילום: רויטרס
מומלצים