מצלמות יצלמו את מספר הנוסעים ברכב

כחלק מחוק ההסדרים לטיפול בגודש בכבישים משרד האוצר מציע לאפשר נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית למכוניות בתפוסה מלאה

צילום: יהושע יוסף // מצלמת מהירות

במסגרת מאמצי הממשלה להביא לצמצום הגודש בדרכים ועידוד התחבורה הציבורית, יובא היום לאישור ועדת הכלכלה "פרק התחבורה" בתוכנית הכלכלית, שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת.

מטרת ההצעה היא להביא להגדלת היקף הנוסעים בנסיעה משותפת - ''קארפול". לפי נתוני האוצר, בישראל רק 3% מהנסיעות לעבודה בשעות הבוקר נעשות ברכב שבו יותר מנוסע אחד. על פי נתוני משרד התחבורה, בכל רכב נוסעים בממוצע 1.2 אנשים ולטענת אנשי משרד האוצר, הגדלה של שיעור זה תביא לשיפור משמעותי בגודש בדרכים בשעות העומס המשמעותיות ביותר. כדי לאפשר את הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית רק לשלושה נוסעים ומעלה נדרש לתקן את החוק, כך שיהיה אפשר להשתמש במצלמות המותקנות על ידי המשטרה גם לצורך ספירת נוסעים. הפתרון הנפוץ בעולם הוא של מערכת ספירת הנוסעים המורכבת ממצלמת חזית ומצלמת צד עם טכנולוגיה המסוגלת לחדור וילונות וחלונות כהים. על סמך הצילומים מבצעת המערכת ניתוח תוצאות ומזהה אם המושבים תפוסים על ידי נוסעים.

בשלב ראשון, חמישה כבישים יתחילו בפיילוט: דרך מס' 20 (איילון צפון, מחלף חולות עד חולון).

דרך מס' 2 בין גלילות לרוקח בשני הכיוונים.

דרך מס' 1 בכניסה לירושלים לכיוון ירושלים. דרך מס' 44 בין מחלף שבעה לחולון. דרך 412 ראשון לציון לשני הכיוונים. גורמים באוצר מסרו כי הניסיון המצטבר מראה כי העדפה לנסיעת רכב מרובת נוסעים בנתיבים מהירים משיגה תוצאות משמעותיות. לכן הוחלט להרחיב את פרויקט הנתיב המהיר ולהקים 3 נתיבים נוספים, וכן לאפשר העדפה לרכבים מרובי נוסעים לא רק בנתיבים המהירים אלא גם בנתיבי תחבורה ציבורית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר