פרשת בזק: מעצר הבכירים הוארך ב-5 ימים • ביבי: “חקירת סרק”

מעצר בכיר בבזק, שני בני משפחתו, יועץ תקשורת המקורב לנתניהו, וחשוד נוסף מקורב - הוארך ב-5 ימים • חדשות 2: רה"מ ייחקר באזהרה • נתניהו הגיב: "אחרי שיצא האוויר מתיק 1000 ו-2000, ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר בתיק 3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ג' אדר התשע"ח / 18.02.2018 20:17

על פי ההערכות המשטרה והרשות לניירות ערך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש לחקירה באזהרה במסגרת חקירת פרשת בזק – המכונה תיק 4000. כך דיווח הערב (ראשון)  משה נוסבאום בחדשות 2.

לפי הדיווח, יש מאמץ במשטרה לגייס עד מדינה שיעיד בפרשה, וכי  במשטרה מעריכים כי זה עניין של זמן בלבד עד שאחד החשודים המרכזיים יחליט לשמש כעד מדינה תמורת המתקת עונשו.

מהעדויות וממצאי החקירה שנאספו עולה החשד, כי נתניהו פעל באמצעים שלטוניים שהמדינה העמידה לרשותו, כדי לקדם אינטרסים ומטרות אישיות שלו. החשודים שנעצרו היום חשודים או במתן או בקבלת שוחד.

בבית משפט השלום בתל אביב התנהל הערב דיון בעניינם של שבעה עצורים בפרשה.

בתחילת הדיון ביקשה המשטרה להאריך בשמונה ימים את מעצרם של יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה נתניהו, שנעצר ונחקר הבוקר בפרשת בזק, של הבכיר בחברה ושל שלושה עצורים נוספים בפרשה.

למרות הדרישה של המשטרה, הגיעו הצדדים להסכמה על הארכת מעצר ב-5 ימים של הבכיר בבזק, של שני בני משפחתו, של הבכיר הנוסף ושל יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה.

הוארך בחמישה ימים גם מעצרו של חשוד נוסף, המקורב לנתניהו. העבירות שבהן הוא חשוד הן: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט. נציג הרשות לניירות ערך אמר במהלך הדיון כי הפרשה שבמסגרתה הוא נחקר היא פרשה חדשה ואחרת מזו שעליה נחקר בחקירותיו הקודמות.

במקביל, במהלך היום נעצרו שני בכירים נוספים בחברת בזק – בכירה ובכיר, וגם הם הובאו לאחר חקירה לדיון בהארכת מעצרם. מעצרו של הבכיר הוארך ב-4 ימים והדיון בעניינה של הבכירה עדיין מתנהל.

ראש הממשלה הגיב על המעצרים: “מסע הצייד התקשורתי נמשך במלא עוזו. עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת, אחרי שיצא האוויר מתיק 1000 ו-2000, ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר בתיק 3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש – תיק 4000. גם ממנו יצא כל האוויר”.

נתניהו הבהיר: “משרד המשפטים הבהיר בדו”ח מבקר המדינה ביחס לבזק: ‘רה”מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת…לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'”. לכן מדובר בבועה מלאכותית שגם היא תתפוצץ”.

מוקדם יותר דווח כי עורך אתר וואלה לשעבר וחבר הכנסת לשעבר ינון מגל, וכן מנכ”ל וואלה אילן ישועה, העידו במשטרה במסגרת חקירת הפרשה.

ההערכה כעת במסגרת חקירת הפרשה היא שמנכ”ל האתר הוא העד שיקשור בין נתניהו, דוברו לשעבר ניר חפץ וההטבות שקיבל לכאורה איש העסקים ובעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ’.

 על פי החשדות בפרשה, אתר וואלה נתן סיקור אוהד לראש הממשלה, בתמורה לקידום ענייני בזק, ששניהם בבעלותו של אלוביץ’.

פרט למגל וישועה, בכירים נוספים באתר החדשות וואלה, בהם העורך הראשי בהווה – אבירם אלעד, מסרו אף הם את עדותם למשטרה במסגרת החקירה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרשימה
    19/02/2018 21:20
    אני
  1. אלוביץ, פילבר, חפץ, הנדלר, יוכלמן

  2. ביבי חושב שכולם מטומטמים
    20/02/2018 09:17
    שמואל
  3. יצא האוויר מתיקי 1000 ו – 2000? הרי המליצו להגיש נגדו כתב אישום. מה הוא חושב שהעם מטומטם?