חדשות בארץ

הותר לפרסום: השב"כ מנע פיגוע של הג'יהאד בשר הביטחון ליברמן

החוליה שנחשפה בשיתוף צה"ל והמשטרה תכננה להניח מטען צינור על ציר נסיעתו של השר. כמו כן, ששה פעילים נעצרו לאחר שתכננו לבצע פיגוע ירי בגוש עציון: "סוכלו בשלבים מוקדמים של הפעילות"

  • ג' אדר התשע"ח
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בשבועות האחרונים חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי שגויסה ופעלה באיזור כפרי בית לחם במטרה לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבים וכוחות צה"ל באיזור גוש עציון. כמו כן, סוכלה חולייה נוספת אשר תכננה לממש פיגוע נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן, במתווה של הנחת מטען על ציר נסיעתו. כזכור, בשנת 2014 נעצרו לחקירה חברי חולית חמאס, שבראשה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה בבית לחם, אשר פעלה לרכישתRPG כדי לפגוע ברכב בו נוסע ליברמן.

השב"כ התיר הבוקר לפרסום כי במסגרת החקירה נעצרו ששה פעילים, בהם חוליה צבאית שראשיה היו: עוואד מחמוד עווד אלעסאכרה, 25, תושב רפידא/בית לחם ומוחמד עלי אבראהים עסאכרה, 32, תושב רפידא. הראשון הוא פעיל הג'יאהד האיסלאמי שהיה עצור מנהלי בין השנים 2015-2017 על רקע תכנון פיגוע. השני הוא פעיל הג'יאהד האיסלאמי, כלוא לשעבר פעמיים על רקע פעילות במסגרת חוליית גא"פ ומעורבותו בהכנת מטען ותכנון פיגוע כנגד כוחות צה"ל.

במסגרת חקירות חברי החוליה בשירות הביטחון הכללי, התברר כי הללו פעלו לרכישת חומרי נפץ לייצור המטען ואף פנו לגורמי טרור ברצועה לטובת קבלת מימון לפיגוע. משלא הצליחו חברי החוליה לרכוש חומרים לייצור המטען, החליטו לייצר מטען "דמה" על מנת שיוכלו לקבל מימון והכרה לפעילותם ולבצע פיגועים נוספים. מטען זה הוסגר במהלך מעצרם. כתבי אישום יוגשו היום נגד השניים בבית המשפט הצבאי ביהודה. עוד עלה במסגרת החקירה, כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת קצבאות אסירים מארגון הג'יהאד האיסלאמי.

במסגרת חקירותיהם של חברי החוליה שנעצרו עתה, עלה כי מודעים לניסיונות אלה שלא צלחו ולכן חשבו שאולי ינחלו הצלחה אם יניחו מטען על ציר הנסיעה של ליברמן. לצד האמור, במסגרת החקירה עלה כי חברי החוליה הביעו רתיעה מהאבטחה הכבדה סביב השר. כאמור, איתור וסיכול חברי החוליה התבצעו בשלבים מוקדמים מאוד של פעילותה.

"כוונות פיגוע אלה משקפות את מאמצים גוברים של הג'יהאד האיסלאמי וארגוני הטרור ברצועה להסלים את הפעילות בתקופה האחרונה באמצעות פעילים באיו"ש", נמסר. "כוונות החוליה בשטח לפנות לסיוע מגורמי טרור ברצועה הינה חלק ממגמה מתמשכת של גורמי טרור באיו״ש לנסות להשיג סיוע במימון, באמצעי לחימה, בהדרכה ובחסות, באמצעות פנייה לגורמי טרור מחוץ לשטח. סיכול זה מצטרף לסיכולים רבים בחודשים האחרונים של ניסיונות פעילי טרור באיו"ש לקדם פעילות צבאית דרך קשריהם עם גורמים ברצועה". עוד נמסר כי: "מערכת הביטחון תמשיך לפעול בנחישות לסכל פעילות זו ומזהירה הן את החמאס והן את הגא"פ ברצועת עזה מהשלכות מימוש פיגועים באיו״ש בהכוונת או מעורבות גורמי טרור מרצועת עזה".

תגיות:השב"כצה"לאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה