בפעם השנייה בתוך יממה: ניסיון פיגוע בסאלם

הלוחמים שוב איתרו חשודים שנשאו מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי • מדובר בפעם השביעית בשמונת החודשים האחרונים שצעירים פלשתינים מנסים לפגוע בכוחות במקום

צילום: דוד כהן // מחסום סאלם

בפעם השנייה בתוך 24 שעות, והשלישית בחודשים האחרונים פלשתינים ניסו היום (רביעי) לבצע פיגוע בכניסה לבית המשפט הצבאי בסאלם שבחטמ"ר שומרון.

 

לוחמי משמר הגבול (מג"ב) עצרו שלושה חשודים בכניסה לבית המשפט כשעליהם מספר מטעני צינור. מפקד של עמדת הבידוק בכניסה לבית המשפט זיהה את השלושה ששהו מחוץ לעמדה. מדובר בניסיון פיגוע שמיני במקום בתוך שמונה חודשים.

 

המפקד ניגש אליהם, והבחין במה שנראה כמו מטען צינור ואותו אחד החשודים בידו. מפקד העמדה, שכיוון את נשקו לעבר החשודים, החל בנוהל הפשטה והזעיק כוחות נוספים.

 

חשוד נוסף שאחז שקית שהכילה על פי  החשד מטען צינור אחד לפחות, השליך את השקית ובמסגרת החיפוש שבוצע עליו אותרו לפחות עוד שני מטעני צינור. אל המקום הגיעו חבלני משטרה כששלושת החשודים נמצאים בזירה עדיין.

"אנחנו תמיד דרוכים"

כאמור, הזירה הפכה ל"יעד אטקרטיבי" עבור מפגעים פונטציאלים. באוקטובר 2017 עצרו פלשתיני בן 17 עם מטען צינור, אותו נשא על גופו. כשגם אז ערנות הלוחמים מנע מהצעיר לבצע פיגוע. 

 

אתמול, נער בן 17 גם כן הגיע לשער הכניסה לבית המשפט ועורר את חשדם של לוחמי המשטרה הצבאית ולוחמי מג"ב שבכניסה. לאחר שעבר כמה פעמים בעמדת גלאי המתכות ובכל פעם צפצף, התבקש להתפשט - והמטען התגלה במכנסיו.

 

בשתי הפעמים האחרונות היה מעורב בסיכול הפיגועים לוחם מג"ב, סמל אילן נמירובסקי שדבריו פורסמו הבוקר ב"ישראל היום". "אנחנו תמיד דרוכים, יודעים את העבודה ועושים את מה שצריך", אמר סמל נמירובסקי.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר