הבית היהודי לגבאי: סובל מירידה בסקרים? אל תעשה עלינו סיבוב

השר נפתלי בנט על ההשתלחות של יו"ר המחנה הציוני ברבנים של הציונות הדתית: "לא נשוב לימים שציבור שלם הוריד את הראש בשל התקפות והכללות כאלו" • מנכ"ל הבית היהודי: "ההתערבות שלך נובעת מרצון לקושש מנדטים - וזה מה שמרתיח. לא זקוקים להטפה התקשורתית שלך"
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 14:45

שר החינוך, נפתלי בנט, השיב היום (שלישי) להשתלחות של יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ברבנים של הציונות הדתית, במהלך נאומו ב’כנס ירושלים’ של עיתון ‘בשבע’.

בפוסט שפרסם בנט בפייסבוק כתב בנט: לא ככה, אבי. אתה תוקף ומאשים מאות מנהיגי ציבור מופלאים אשר מגדלים דורות של צעירים וצעירות שמקדישים את חייהם למען הכלל: בצה״ל, בחינוך, בהתיישבות, בשירות לאומי, בפריפריה ובעצם בכל תחומי החיים”.

בנט הוסיף: “אני גאה בהם, ואני דוחה את ההאשמות המופרכות הללו. לא נשוב לימים שציבור שלם הוריד את הראש בשל התקפות והכללות כאלו”.

הא הדגיש: “לגיטימי ואפילו חובה להתווכח. אבל לא בהאשמות, אלא בהקשבה. אחים אנחנו”.

גם מנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך הגיב על ההשתלחות  של יו”ר המחנה הציוני: “אבי גבאי, אני מבין שהירידה בסקרים לא נעימה. אבל אל תחפש מנדטים על הגב של הציונות הדתית. כדי להתחזק בסקרים, לא צריך לתקוף בצורה בוטה כל כך מגזר שלם שתורם למדינה לא פחות מכל מגזר אחר”.

אורבך הבהיר: “ההתערבות שלך בשיח הפנימי הער שמתקיים בציונות הדתית על רבדיה השונים, נובעת מרצון נקודתי שלך לקושש מנדטים – וזה מה שמרתיח. אנחנו לא זקוקים להטפה התקשורתית שלך. אל תעשה סיבוב על הגב שלנו”.

במהלך דבריו בכנס, השתלח גבאי ברב שמואל אליהו כאשר אמר: ”בעזות מצח הוא קורא לפיטורי הרמטכ״ל ואתם שותקים”. הוא תקף גם את התנהלות הבית היהודי  בפרשת מתווה הכותל וקבע:  “אתם לוקחים חלק פעיל בהקצנה”.  והתלונן על ערכי הצניעות שהחלו להחדיר בציונות הדתית: “בבני עקיבא מפרידים בנים ובנות ואתם נותנים תוקף לדברים החמורים האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות