חדשות בארץ

מקומם: המעודדות במשחק הכדורסל לבשו ציציות

משחק חצי גמר גביע המדינה ביד אליהו גרר אקט מבזה מצד המעודדות, שעלו לפרקט עם ציציות. "אם לא הייתי שם הייתי בטוח שהתמונה מהאולם של לגיה ורשה", כתב אחד האוהדים לאיגוד הכדורסל. בעקבות התגובות, המופע לא יעלה במשחק הגמר

  • כ"ח שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אמש נערכו בהיכל יד אליהו בתל אביב משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורסל בין מכבי תל אביב לאשדוד ובין הפועל ירושלים להפועל חולון. המשחקים עצמם עוררו התעניינות רבה, אולם אירוע שקרה במחצית אחד המשחקים על הפרקט גרם להתקוממות בקרב חלק מהאוהדים. במחצית עלתה למשחק להקת מעודדות, אלא שהבנות לבשו ציציות. "באמת היה קריטי להלביש את הבנות האלה עם ציציות? באמת? אם לא הייתי שם הייתי בטוח שהתמונה הזאת היתה מצולמת מהאולם של לגיה ורשה, שמנסים לעשות צחוק מהמסורת שלנו", כתב האוהד אריאל הרשקוביץ בדף הפייסבוק שלו, תוך שהוא מתייג את איגוד הכדורסל, והמשיך: "אבל לא. זה כאן. במדינת היהודים. מלבישים בנות כמעט בלי בגדים עם ציצית. בושה וחרפה".

יש לציין כי לארבעת הקבוצות, בעיקר למכבי תל אביב והפועל ירושלים, יש לא מעט אוהדים שומרי מסורת ודתיים שמגיעים למשחקים, מה שעורר פליאה נוכח חוסר הרגישות בעניין. יחד עם זאת, ראוי לציין כי הקבוצות אינן אחראיות על נושא המעודדות במשחקי הגביע, אלא רק במשחקי הליגה. ב"הידברות" הוחלט לא לפרסם את התמונה שגרמה לסערה ברשת.

כזכור, בינואר 2016 פורסם כי חברת האופנה השבדית H&M עוררה סערה לאחר שהציגה קולקציה של צעיפים בצורת טלית לנשים. הדבר גרם לתגובות נזעמות ברשת. אחד הדברים שעורר את זעמם של הלקוחות הוא העובדה שנשים וגברים יתעטפו בטלית כאחד. עוד נכתב, כי מדובר בביזוי הקדושה. לא ברור כיצד ינהגו כעת באיגוד הכדורסל, המארגן את משחקי הגביע, אך בקרב אוהדי הכדורסל מקווים שהתופעה לא תחזור על עצמה.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "אמש התקיימו משחקי חצי גמר גביע המדינה. לצערנו חלק מהציבור נפגע מהופעה של אחת מהלהקות שהופיעו בערב הזה, אנו מתנצלים על כך וכמובן שמופע מסוג זה לא יחזור על עצמו".

ענבל מאיו מנהלת הלהקה מסרה: "הנבחרת שלנו נבחרה להופיע במשחק בשל המקצועיות והאיכות של המופעים שלנו. בין השאר הופענו גם במופע חסידי. הבד שנלבש נועד לצורך אווירה בלבד. המופע הזה מאוד פופולרי בארץ ובקרב קהילות יהודיות בחו"ל ועולה במשך שנים רבות. מעולם לא קיבלנו עליו ביקורת וכמובן שמעולם לא היה בכוונתנו לפגוע ברגשות של אף אדם. בעקבות התגובות לא נעלה עם המופע הזה במשחק הגמר".

תגיות:ציציתכדורסל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה