"נעורים": תחנה אחרונה בדרך לתהום

הסדרה הדוקומנטרית של HOT8 מספרת את סיפורם של בני נוער שהגיעו לפנימייה מרקע של פשע, סמים, אלימות ואלכוהוליזם • בעולם שמקדש מצוינות עם טלוויזיה שמקדשת ריאליטי, טוב שיש פינה למציאות אחרת – חומלת, נדיבה ומלאת תקווה

צילום: באדיבות HOT8 // "נעורים"

אנחנו קוראים בעיתונים על ילדי עולים שלא הצליחו להשתלב בחברה וצופים בכתבות עליהם במהדורות החדשות. לפעמים חוסר השילוב שלהם בחברה מתחיל אצל ההורים ומשם עובר הלאה, לדור הבא. פשע, סמים, אלימות ואלכוהוליזם הם חלק מהנוף של בני הנוער האלה, ונדמה שדרכם לחיים קשים סלולה ובטוחה.

הסדרה הדוקומנטרית "נעורים", מספרת את סיפורם של בני נוער בפנימיית הנוער "הדסה נעורים", הסמוכה לבית ינאי. הבחירה של היוצרים שרון אלוביק ומויש גולדברג להתמקד בסיפוריהם של כמה מבני הנוער וברקע שממנו באו, הופך את הדוקו למעניין יותר. לרבים מהם, "הדסה נעורים" היא תחנה אחרונה בדרך לתהום. ילדים שנפלטו מכל המסגרות בגלל בעיות משמעת, נערים שבאים מבית עם רקע של סמים ואלכוהול - ילדים שאף אחד לא היה נותן להם סיכוי במקום אחר, מקבלים בהדסה נעורים הזדמנות לצאת לחברה חזקים יותר ומוכנים יותר.


מנסה למקם את עצמו כשייך // צילום: באדיבות HOT8

בפרק הראשון מתמקדים בארקדי, ילד לעולים מאוקראינה שהגיע לפנימייה מאחר שלאמו יש חובות רבים והיא רוצה שהוא יהיה עצמאי. אין לו חברים והוא מפחד מהלא-נודע. "מאיפה ההורים שלך?", שואל אותו אחד הנערים. "מאוקראינה", עונה ארקדי. "אז אתה אוקראיני". "לא, אני יהודי", עונה ארקדי ומנסה למקם את עצמו כשייך, בעוד כולם גורמים לו להרגיש אחרת.

היוצרים, לפעמים בעמדת המראיין ולפעמים נותנים לדינמיקה להתרחש בלי להתערב, מביאים גם את סיפורם של המדריכים של בני הנוער. אמריקה, בחורה ממוצא אתיופי, היא דמות כריזמטית שמעניקה לילדים סדר ומשמעת מתוך כבוד ודיבור בגובה העיניים. יחד איתה מדריך את הנערים ליאור, שהגישה שלו אל הילדים מיוחדת - הוא מדבר איתם בפתיחות רבה על מגוון נושאים ולא חושש לתת להם דוגמאות מחייו האישיים.


סדרה חשובה מאין כמוה // צילום: באדיבות HOT8

בעולם המודרני המקדש את המצוינות, סדרה כמו "נעורים" מאירה פינה שאולי פחות פופולרית, אבל היא חשובה מאין כמוה. היא מספרת את סיפורם של אנשים שעושים עבודת קודש ומשנים את חייהם של בני נוער מסוף ידוע מראש, להתחלה חדשה בדרך לעתיד טוב יותר.

"נעורים", HOT8 וב-HOT VOD

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר