חדשות בארץ

"הצלת את חיי הנווט ואת חייך": מפקד חיל האוויר ביקר את הטייס הפצוע

בביקור מרגש ברמב"ם שוחח מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, עם הטייס ע' ושיבח אותו על ההחלטה שלקח. בחיל האוויר ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע שהובילו לנטישת המטוס. אפשרות: מערכות ההגנה לא עבדו כתוצאה מכשל

  • כ"ז שבט התשע"ח
האלוף נורקין והטייס (צילום: דובר צה"ל)האלוף נורקין והטייס (צילום: דובר צה"ל)
אא

"מהרגע שבו הבנת שאתה צריך לנטוש את המטוס קיבלת את ההחלטה הנכונה ובכך הצלת את חיי הנווט, רב-סרן א', ואת חייך שלך". כך אמר מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מאושפז רב-סרן ע', טייס הקרב שנפצע קשה בהפלת המטוס מעל עמק יזרעאל. רב סרן ע' שיחזר בפני מפקד חיל האוויר את רגעי הנטישה ואת התחושות בשניות שקדמו להחלטה.

בחיל האוויר ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע ובודקים מדוע מערכות ההגנה במטוס לא הגיבו. אחת האפשרויות שנבדקות היא כשל טכני שנובע מעומס על המערכת. בנוסף, נבדקת האפשרות שהטייס נפגע מרסיסי של ראש הקרב ששוגר לעבר המטוס. ב"ידיעות אחרונות" פורסם הבוקר כי מהתחקיר עולה שמטוס נוסף מתוך שמונת המטוסים שנטלו חלק בתקיפה "ננעל" על ידי מערך הנ"מ הסורי. למרבה המזל, הוא הצליח לחמוק מהנעילה, בניגוד למטוס שצוותו החליט לנטוש. קודם לכן תיאר הנווט א' את אשר התרחש. "היינו מאוד מרוכזים במשימה, הובלנו את התקיפה ואז היה פיצוץ, והבנו שנפגענו. זו תחושה מאוד לא נוחה, תחושה של אובדן שליטה", אמר הנווט. "הנטישה היא מיידית. אין כאן תהליך ארוך, וגם אין זמן. אלו שניות בודדות. מבינים שחייבים למהר ולנטוש גם כתוצאה מהפגיעה בנו. היה פה גם הרבה מזל, כי פיצוץ כזה בסמוך למטוס היה יכול גם להרוג אותנו. לא היו צעקות בקוקפיט, וההחלטה לנטוש הגיעה בתוך שניות".

ראש להק אוויר, תא"ל אמנון עין-דר, אמר אתמול: "אנחנו פועלים בסוריה, רק בשנה האחרונה כבר ביצענו בסוריה אלפי פעולות ואנחנו מתמודדים גם עם חלק מהירי הזה. במקרה הזה המטוס נפגע, מן הסתם אנחנו לא מרוצים מזה ונתחקר זאת. נלמד מה לעשות להבא". ההערכה היא שביממה הקרובה יפרסם חיל האוויר את המסקנות של בדיקת האירוע. ההערכה היא שהמסקנות יובילו לחשיבה מחודשת בחיל האוויר לגבי אירועים מסוג זה.

תגיות:חיל האווירטייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה