התופעה נמשכת: "הרסו לי את הדרכון בנתב"ג"

שוב: השחתת דרכונים בביקורת הגבולות • לאחר שבאוקטובר התלוננו נוסעים כי דרכוניהם נקרעו, כעת מתחדשות התלונות • מנהל האוכלוסין: "דוחים בתוקף את הטענות"

הדרכון המושחת

אור שמעוני, צעירה ישראלית המתגוררת בשנים האחרונות בגרמניה, הוציאה לטענתה דרכון חדש לפני כשלושה חודשים, במהלך ביקורה האחרון בארץ. בסוף השבוע האחרון היא הגיעה לנתב"ג לקראת טיסתה בחזרה לגרמניה, והופתעה ממה שחיכה לה שם. 

"הגעתי לנתב"ג עם דרכון תקין לחלוטין", מספרת שמעוני. "כאשר עברתי את ביקורת הדרכונים הבחינה הדיילת שהדרכון שלי קרוע. איך שעברתי את הביקורת זה קרה, ובטוח שלא אני גרמתי לזה. היא שאלה איך אני מתכוונת לעלות ככה לטיסה, ושלחה אותי במהירות למשרד הפנים להנפיק דרכון. לא היה לי מושג מה מחכה לי שם".

"כאשר הגעתי למשרד הפנים הם היו נחמדים בהתחלה, הם שלחו אותי להצטלם וביקשו ממני 850 שקלים לדרכון זמני שתוקפו שנה אחת בלבד. שאלתי אותם, למה אני צריכה לשלם על טעות שלהם? התגובות שלהם היו מאכזבות והיחס מצד העובדים היה ממש לא נעים. חשוב להבין שעם הדרכון שהוצאתי לפני כשלושה חודשים הוצאת כל הדרכונים עלתה לי כ-2,000 שקלים, אני צריכה לחדש בעוד שנה שוב בעלות של 540 שקלים - זה פשוט טירוף", אומרת שמעוני.

לפני כארבעה חודשים, כאשר הנושא עלה לראשונה, טענו הנוסעים שנפגעו כי במשרד הפנים עושים את המעשה על מנת להביא להכנסה נוספת למשרד, ולאלץ אזרחים לעבור לדרכון הביומטרי. נכון להיום לא ניתן לקבוע אם מדובר בתופעה מכוונת של עובדי משרד הפנים, אך צירוף המקרים מעלה לא מעט תהיות בנוגע לנושא קריעת הדרכונים והשחתתם.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: אנו דוחים בתוקף טענות בדבר השחתה מכוונת של דרכונים לכאורה, והדברים כבר נבדקו לפני חודשים מספר. הטחת האשמות ברשות ממשלתית לצורך הסרת אחריות אישית על דרכון, שמהווה מסמך לאומי רשמי, אינה מקובלת עלינו. במעברי הגבול עוברים מדי יום עשרות אלפי נוסעים - ודרכונם נותר שלם. כל בעל דרכון שסבור כי נעשתה בדרכונו פעולה שלא הייתה צריכה להיעשות, מוזמן להגיש תלונה רשמית בדרכים המקובלות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר