וואו: משפחת רזאל כפי שמעולם לא ראיתם

שנים לפני שנכנסו לחייכם, השלושה היו חברים בלהקה שהפכה ללהיט • בקטעי ארכיון נדירים נראים הנערים שהכניסו את המוזיקה היהודית למיינסטרים

באדיבות משפחת רזאל

"מה התוכנית שלנו? נתפתח באופן טבעי. כל אחד יעשה אחר כך מה שהוא רוצה במוזיקה", ענה יונתן, הנער האנונימי למחצה, לשאלות של המראיינת בתוכנית "תוסס". רק שנים ארוכות מאוחר יותר יבליחו מחדש יונתן, אהרון וריקה רזאל, ויהפכו לשם דבר במוזיקה היהודית-ישראלית, למשפחת בנאי הסרוגה. 

אומנם, כיום אנו מכירים את יונתן ואת אהרון, האחים לבית רזאל, ואת ריקה, שנמצאת בתהליך של הוצאת אלבום בכורה, אך מתברר כי כבר בסוף שנות השמונים הם הפכו ללהיט, ואף הוגדרו כ"ג'קסונים" הישראלים. שלושת האחים, יחד עם האח הרביעי - יהודה, גדלו יחד והקימו את "להקת הרזאל" שפעלה בשלהי שנות השונים ותחילת התשעים והפכה ללהיט, עם ראיונות בטלוויזיה. 

 

taxi driver

 

בלדה לחמור

 

הרזאלים הצעירים -  יונתן בן ה-16, אהרון בן ה-15, ריקה בת ה-14 ויהודה בן ה-11, הוציאו יחד אלבום אחד, ביניהם השירים "בלדה לחמור" ו"Taxi Driver", והפכו ללהיט. הם התראיינו בתוכנית "סיבה למסיבה", שם סיפרו על משפחתם המוזיקלית. את רוב המילים לשירים כתב אהרון, את הלחנים יצר יונתן והסולנית הייתה ריקה. בריאיון לפני מספר שנים צחק יונתן ואמר "מי חשב בכלל שאנחנו נשיר".

"הייתה לנו ילדות מאוד מיוחדת", מספרת ריקה רזאל. "הקלטות עד אמצע הלילה, הופעות במקומות קצת מפוקפקים. זו הייתה ילדות מאוד מהנה. החיבור שלנו היה מאוד חזק. כל החיים שלי חייתי בגעגוע לחזור לשם".

איך שיר נולד

 

שלום רב שובך

 

עם הזמן הילדים הפכו למבוגרים והלהקה הפכה להיסטוריה. התכנים, חלקם ביוטיוב וחלקם בקבצים, נעלמו בין מיליוני שעות המוזיקה שעולות לאתרים השונים, והאחים פנו לדרכים שונות. יהודה הפך לחרדי ועזב את עולם המוזיקה, אהרון פרץ את הדרך למוזיקה היהודית ויונתן חיבר אותו היטב היטב למיינסטרים הישראלי. כעת חושפת ריקה חלק מאותם חומרים שנעלמו ונשכחו.

התמונות באדיבות משפחת רזאל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר