הסריקה אחר אמצעי הלחימה
הסריקה אחר אמצעי הלחימה | צילום:

גדוד מילואים של הנדסה קרבית, שמוצב בשבועות האחרונים בדרום הר חברון, חווה יממה עסוקה מאוד: אתמול (חמישי) סיכלו לוחמי המילואים מגדוד 9227 ניסיון דקירה ליד חברון ועצרו את החשוד במקום. היום, בהמשך הפעילות המבצעית, מצא הגדוד אמצעי לחימה רבים שהוחבאו בכפר סמוך: "החבר'ה בתחושה שכל סיכול שווה את המאמץ".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לאחר שהגיע מידע מודיעיני מדויק על אמצעי לחימה שהוחבאו בבניין בכפר דיר-אזח , הגדוד - שפועל כבר שלושה שבועות בגזרה - הגיע למקום במהרה והחל לכתר את הבית. 20 דקות בלבד חלפו מאז קבלת המידע על מיקום הבניין - ועל זהות האדם שהסתיר במקום אמצעי לחימה - עד לרגע בו החל הכוח בפעילות.

חלק מכלי הנשק שנתפסו (צילום: דובר צה"ל)
חלק מכלי הנשק שנתפסו | צילום: דובר צה"ל

הלוחמים פתחו בסריקות ברחבי הבית ובחצר ומצאו כלי נשק רבים - אקדחים ורובי M16 וכדורים שהוחבאו בבית וגם באדמה. בחיפושים חוזרים שנערכו במקום נמצאו שישה רובי M16 תקניים ושמישים, שלושה מוקשים ואלפי כדורים נוספים. בכוח סיכמו את הפעילות בהצלחה, מתוך התובנה שכל נשק שנתפס מונע פיגועי ירי.

לוחמי המילואים של הגדוד פעלו גם אתמול בסיכול ניסיון הדקירה אתמול, והעירנות הגבוהה של הכוח הובילה לכך שהאירוע הסתיים במעצר ולא בפיגוע: המ"מ רן, שעזב עבודה בגרמניה כדי להגיע למילואים, זיהה את הפלסטיני וחשד בו. הגדוד ביצע נוהל מעצר חשוד והחשוד זרק את הסכין: הלוחמים צמצמו מרחק, התנפלו על החשוד ונטרלו אותו.

הסכין שנתפסה בניסיון הדקירה (צילום: דובר צה"ל)
הסכין שנתפסה בניסיון הדקירה | צילום: דובר צה"ל

מפקד הגדוד, סא"ל (במיל') יקי שלום, אמר ל"החדשות" כי "לעשות מילואים היום זה לא מובן מאליו. אתה נמצא בשני סוגי מתחים – מה קורה בבית והעבודה המבצעית".

"המילואימניקים משאירים מאחור אישה וילדים או מבחנים באוניברסיטה או שהם התחילו עבודה חדשה, והם באים לפה", הוסיף המג"ד.. "מהצד השני העבודה המבצעית נמשכת מסביב לשעון - זו עבודה קשה מאוד, הרבה מבצעים של סריקות ומעצרים. הם בתחושה שכל סיכול שווה את המאמץ". בשבוע הבא ייצאו החיילים של הגדוד הביתה, לאחר כחודש של תעסוקה מבצעית בהילוך גבוה.