חיילים חגגו ‘ערב מחלקה’ עם פיצות לא כשרות: דתיים נאלצו לשבת בצד

חיילים באחד הגדודים המשרתים בגבול הצפון הזמינו אוכל לא כשר לערב מחלקה, בלי אישור • הרבצ"ר דורש להעמיד לדין משמעתי את האחראים: "נתחקר, נלמד ונתקן להבא"
חיים טוויל
כ"ד שבט התשע"ח / 09.02.2018 12:17

באחד הגדודים המשרתים בגבול הצפון נערך אמש (חמישי) ‘ערב מחלקה’ שאליו הוזמנו –  בלי אישור של רב היחידה או משגיח כשרות – פיצות לא כשרות.

לפי דיווח בערוץ 7, החיילים הדתיים בגדוד נאלצו לשבת בצד, בזמן שחבריהם נהנו ממזון לא כשר.

הרב הראשי הצבאי, תא”ל הרב אייל קרים, הפיץ בעקבות כך הודעה לרבנים הצבאיים ולקציני הרבנות הצבאית, שבה הדגיש כי מדובר בשגיאה ערכית ופיקודית, שתטופל משמעתית על ידי מפקד האוגדה, מפקד החטיבה ומפקד הגדוד.

”אין בכוונתנו לבדוק כל כריך שחייל אוכל לעצמו באופן אישי בחדרו”, אמר הרבצ”ר. “אך ערב מחלקה, שמטרתו להעצים את הרעות והלכידות, ובפועל יוצר פילוג ואפילו הדרה – זו שגיאה ערכית ופיקודית, ומחובתנו למנוע אותה”.

לדבריו,  ”מפקד האוגדה, מפקד החטיבה ומפקד הגדוד מעורבים אישית בטיפול הפיקודי והמשמעתי באירוע, כמובן בשיח עם רבנות היחידה וענף כשרות במטה. נתחקר, נלמד ונתקן להבא, במטרה לחזק את הכשרות, ולהעצים ככל שניתן את הערבות ההדדית והלכידות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיצוי דין
    10/02/2018 21:27
    רפאל
  1. יש למצות את הדין עם האחראים . זה נעשה בכוונה תחילה. בתור איש רבנות שירת אף במילואים 25 שנה. צריך לעשות הכל שדבר זה לא ישנה.