חדשות בארץ

בעד או נגד שיקום: האם המדינה מסרבת לשקם את 'הנוכל מספר אחת בישראל'?

אחרי ארבע שנות מאסר בגין עוקץ והונאת בכירים כמו שופטים, קציני משטרה וקציני שב"ס - האסיר אורן אברהם אמור לסיים את ריצוי עונשו ולהשתחרר מהכלא בשבוע הבא. הוא רוצה להשתקם ולחזור למוטב - אך המדינה מסרבת לשקמו. מדוע?

אורן אברהםאורן אברהם
אא

לאחר ריצוי עונש של ארבע שנות מאסר, בשבוע הבא אמור להשתחרר מכלא הדרים אורן אברהם - האסיר שנחשב לנוכל מספר אחת בארץ, שעקץ לא מעט פוליטיקאים, קציני משטרה, שרים וחברי כנסת. לדבריו, הוא רוצה לחזור למוטב ולפרוש אחת ולתמיד מהעקיצות ומההונאות, ומבקש מהמדינה להשתקם כדי להיות אזרח מן השורה. "אני יושב ארבע שנים בכלא ונחשב לאסיר טוב וחיובי, אז מה בסך הכל ביקשתי? שהרשות לשיקום האסיר תמצא עבורי תכנית שיקום מתאימה כמו שהיא עושה לכל אסיר. אבל דווקא לי משום מה, לא הצליחו למצוא תכנית שיקומית", הוא אומר כיום. 

את עונשו ריצה אברהם בן ה-44 בגין שורה של עבירות ועקיצות נגד בכירים, בין היתר לאחר שהצליח להזמין פיצות וזרי פרחים על חשבונם. על פי הדיווח באתר mako, אברהם עומד בראש עקיצות פליליות כל כך גדולות, עד שלא בכדי הוענק לו התואר המפוקפק 'הנוכל מספר אחת בישראל'. באחת הפעמים למשל הוא הצליח להשיג את פרטיו החסויים של ראש הממשלה בנימין נתניהו והזמין 40 מגשי פיצה לישיבת הממשלה - על חשבונו כמובן. 

מסיבה שאינה ברורה ולמרות שהוא רוצה להשתקם ולחזור מדרכו הרעה, נדמה כי למדינה זה לא כל כך מזיז אם הוא יחזור לסורו: למרות הדיבורים על שחרור מוקדם בגין התנהגות טובה, האמת היא שאם הרשות לשיקום האסיר (רש"א) לא תצליח להתאים לו מסגרת שיקומית - אברהם יתקשה לקבל את השחרור הנכסף. 

אז מה הבעיה להתאים לו תכנית שיקומית ודי? מסתבר שהמערכת הרבה יותר מורכבת ממה שחשבנו, וברש"א מבהירים כי "אין מוסדות מטעמם שיכולים לטפל בבעיות המורכבות של האסיר הנ"ל, ולכן הפניות נעשות למשרד הרווחה והבריאות", כך מציין עורך הדין משה יצחקי האמון על עתירות האסירים המגיעות לממשלה. 

אברהם עתר לבית המשפט המחוזי במרכז בבקשה להורות לרש"א ולשב"ס על מציאת תכנית שיקומית מתאימה עבורו לפני השחרור, ובתגובה נמסר מיועץ השיקום המחוזי שלה כי "רש"א עושה מאמצים אינטנסיביים כדי לאתר לאברהם תוכנית שיקומית מתאימה", אך אברהם עדיין מרגיש שהוא נופל בין הכיסאות. "חשוב לי להשתקם ולא לחזור לכלא יותר לעולם. אני עם הפשע גמרתי, אבל צריכים לעזור לי ולא להפקיר אותי ולהשאיר אותי תלוי באוויר", אמר אברהם. 

מהרשות לשיקום האסיר נמסר בתגובה כי המקרה של אורן אברהם מוכר להם היטב וגורמי השיקום עמלים במציאת פיתרון הולם למצבו - תכנית שיקומית שהולמת את צרכיו ותאפשר לו לתקן את דרכו. "הרשות לשיקום האסיר מקיימת קשר שוטף ומעדכנת אותו כמו גם את גורמי הטיפול בשירות בתי הסוהר, בתהליך. אך מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לגופם של דברים".

תגיות:הונאהשיקוםישראלסירובנוכלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה