הופעה פומבית ראשונה

אולמרט: מאחל לנתניהו שיסיים את תפקידו מהר

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קיים הופעה פומבית ראשונה מאז שחרורו מהכלא, והתייחס לפרשות רה"מ: "מאחל לראש הממשלה שיסיים את תפקידו מהר ובדרך נאותה" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אולמרט. ארכיון (צילום: Noam Moskowitz)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קיים הערב (רביעי) הופעה פומבית ראשונה מאז שוחרר מהכלא ואמר כי הוא "מאחל לראש הממשלה שיסיים את תפקידו מהר ובדרך נאותה". את הדברים אמר אולמרט באירוע לציון 70 שנה לקרב לטרון בבית התפוצות בתל אביב.

"אני לא ידוע כשתקן וחשבתי שיהיה נכון ומכובד לשמור על שקט ולא לקפוץ" אמר אולמרט בנוגע לחקירות נתניהו, "אנחנו לא בקשר מאז 2009" ציין.

בהתייחסו לעסקת שליט אמר אולמרט: "קשה לדבר על המחיר ששילמנו. המחיר שאני סירבתי לקבל היה נמוך יותר גם במספר המשוחררים וגם באפיון שלהם".

על עסקת החזרת גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר אמר אולמרט: "במקרה זה עשינו עסקה הכי נכונה וראויה שאי פעם נעשתה בהקשר של חילופי שבויים - שחררנו רוצח מתועב אחד שישב 30 שנה בכלא ושחררנו עוד אדם אחד שהיה הזוי קצת, שלא היה בריא בנפשו ורצינו להיפטר ממנו".

"ההנחה שלנו הייתה שרגב וגולדווסר כבר לא בחיים ומה שגרם לזה שהעסקה התבצעה זה שהודענו לחיזבאללה דרך גורם זר כי אם לא יסכימו על העסקה נכריז עליהם כחללים ונפסיק את המשא ומתן. זה נותן אינדיקציה מה צריך לעשות כשמדובר על אנשים שאינם בחיים. רק אז הם הודיעו שהם מקבלים את העסקה".

"במקרה של שליט היו לי שיחות עם בני המשפחה, אמרתי להם תמיד: 'אתם הורים, יכולים לבקש לשחרר לא אלף, אלא עשרת אלפים'. זה הכי אנושי ומובן שהורים של חייל צעיר שנמצא בידי חמאס יבקשו לעשות זאת, אבל אני כראש ממשלה לא אעשה את זה".

"מהמקום שבו נמצא ראש ממשלה צריך לראות את הדברים בצורה אחרת. מדינה לא הולכת למלחמה ולא מסכנת את צבאה ואת חייליה, עם כל הכאב שכרוך בדבר, כדי לשחרר אדם. זה לא נכון לעשות את זה".

"צריך להגיד את זה ולא לכסות את זה בכיסויים ללב היהודי הרחמן. זה תפקיד של הנהגה". על נושא המאמצים להחזרת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין אמר אולמרט: "מדובר בשני חיילים מתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר