צילום: עמי שומן // תלמה ילין

בוגרי "תלמה ילין" יצאו למאבק על שמו הטוב

עצומה חדשה צברה קרוב ל-500 חתימות: "האירועים לא משקפים את רוח המוסד" • שחקן שלמד במקום ואף החל לשמש בו כמורה לאחרונה: "חשוב לדבר על התופעות שקרו"

יוצאים להגנת בית הספר: יוזמה חדשה של בוגרי "תלמה ילין", ששמו נקשר לאחרונה למקרים שונים של הטרדות מיניות ויחסים אסורים בין מורים לתלמידים, מנסה כעת להראות צד אחר של המוסד החינוכי בו למדו. 

עצומה שנפתחה וצברה עד היום (רביעי) בצהריים קרוב ל-500 חתימות נפתחת כך: "אני תלמיד/ה או בוגר/ת בית הספר לאומנויות ע"ש תלמה ילין, כואב/ת ומוקיע/ה בכל תוקף את המקרים האפלים שנחשפו לאחרונה בכלי התקשורת... לצד המציאות העגומה הזו חשוב לי להאיר שלא זו הייתה רוח בית הספר והחוויה שאני חוויתי בה".

עוד נכתב שם: "לאורך כל תקופת לימודיי, בית הספר וצוות המורים כיבדו אותי כאדם וכאומן. תלמה ילין חשף אותי לאומנות ברמה הגבוהה ביותר בארץ ובעולם, חינך אותי לערכי מצוינות ומעבר לכך הפך אותי לבן אדם טוב יותר.. תלמה ילין הוא הרבה מעבר לבית ספר. הוא בית. ואני גאה להיות חלק ממשפחה זו, גם בימים קשים אלו".

העצומה של בוגרי תלמה ילין // צילום מסך

במקביל לעצומה הזאת, החלו בוגרי בית הספר משנים שונות, לפרסם פוסטים והודעות תמיכה בבית הספר. בוגרת בשם סתיו גור הביעה חשש לעתיד בית הספר כשכתבה: "אני מקווה שההתפתחויות האחרונות לא ירתיעו הורים מלשלוח את ילדיהם לבית הספר. אני סומכת על הנהלת בית הספר הנוכחית שתדע להתמודד עם המקרים האלו בצורה שקולה ונכונה ומקווה שתדע להבהיר לכלל המורים בבית הספר שזהו קו שאין לחצות בשום אופן". 

השחקן עמית רייס ("מצחיקונת"), בוגר בית הספר שגם החל ללמד שם בימים אלה, כתב: "חשוב לדבר על התופעות שקרו. שום חוק התיישנות לא יקל את משקלן. לחשוב, כשאני למדתי שם, התופעות האלו קרו, מזעזע אותי. זה לא היה הלך רוח מדובר, זה בטוח. זה לא היה אפילו ברמת ה'שמעת את הרכילות האחרונה?'. זה לא היה כך". לצד קולות האלה היו גם מי שיצאו נגד התקשורת ש"חוגגת" על הסיפור לדבריהם במה שהוגדר כמסע עיתונות סביב בית הספר, וקראו לבוגרים שלא נפגעו שלא לדבר עם עיתונאים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו