האם משהו באמת מתפתח בערוץ הסורי? אחרי שראש הממשלה דיווח אמש על דברים שאמר בשאר אסד, לפיהם הוא מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן בלי תנאים מוקדמים, היום יוצאים מלשכתו עוד שני דיווחים מעניינים.

הראשון, הצעת חוק חדשה-ישנה שתגיע מחר לשולחן הכנסת , הקובעת משאל עם על רמת הגולן. זו יוזמה שמסתובבת בכנסת כבר כמה שנים, אולם כעת ממשלת נתניהו מקדמת אותה ברצינות. על פי הצעת החוק, משאל עם יתבצע בכל מקרה של ויתור על רמת הגולן. בניגוד להתנתקות, שם קיבלה הממשלה החלטה בעצמה - נסיגה מהגולן תחייב משאל שיכלול את כל תושבי ישראל.

באופן צפוי, כמה שרים מתנגדים בתוקף ליוזמה הזו, בעיקר דן מרידור. אולם ערעורו נדחה הערב וכבר מחר ההצעה תובא על ידי הממשלה לאישור הכנסת. בשורה התחתונה - יש רוב להבטחת משאל עם לנושא החזרת הגולן.

רה"מ: נפתור את בעיית המתווך

המזכיר הצבאי לשעבר: היו מגעים עם סוריה (öéìåí: רויטרס)
נתניהו ואסד. מדברים על שלום? | öéìåí: רויטרס

במקביל מסיר נתניהו עוד מכשול שנוגע למתווך העתידי במשא ומתן עם סוריה. רה"מ מעביר היום מסר לדמשק: "אם אכן יוותרו הסורים על התנאי המקדים של נסיגה ישראלית מהגולן, התיווך לא יהיה בעיה".

הסורים בזמנו התעקשו כי הטורקים יתווכו במשא ומתן, בעוד נתניהו מתנגד והציע את הצרפתים. בינתיים, הסורים לא מתייחסים למסר באופן מובהק. אמנם יש איתותים ורמזים - אך אין שום התקדמות קונקרטית עד כה.