שר המשפטים מנסה לתקן את הדברים שיצאו מפיו אמש בדבר מדינת הלכה ועוררו סערה גדולה. היום בכנסת אומר השר נאמן כי הדברים שנאמרו בכנס בירושלים מוכיחים כי בסך הכול ביקש לברך את יוזמי הכינוס הרבני בירושלים על כך שעסק במשפט עברי, וכי הוא לא קרא בשום דרך להחלפת חוקי המדינה.

"לאור הפרסומים ביממה האחרונה אני מבקש להבהיר כמה נקודות", פתח השר נאמן את דבריו היום במליאת הכנסת. "קשה לי לקבל את הדברים שיוחסו לי. כאילו שאמרתי שיש להחליף את חוקי המדינה לחוקי התורה", אמר נאמן שהמשיך והבהיר כי הדגיש בכנס את חשיבותו של המשפט העברי בישראל. לדבריו, הוא התכוון כי יש לעודד העברת סכסוכים כספיים למערכות אלטרנטיביות: "לא חידשתי דבר בכנס דיני ממונות".

למה התכוון שאמר "להחזיר עטרה ליושנה"?

הסערה התעוררה לאחר שהשר נאמן אמר אמש בכנס רבנים כי "יש להחזיר עטרה ליושנה" ושמשפט התורה יהיה המשפט המחייב בישראל. במערכת המשפטית והפוליטית נשמעו היום קריאות גינוי לדברי נאמן, וחלק מן הדוברים אף קראו לו להתפטר.

אמש חזר השר מספר פעמים על הביטוי "להחזר עטרה ליושנה" אפילו יותר ממארח הכנס, ששלח הודעה מצולמת - הרב עובדיה יוסף. "יש להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, את דברי התורה הראשונים והאחרונים שבהם יש פתרון מלא לכל השאלות שאנו עוסקים בהם", אמר.

מלשכת שר המשפטים נמסר הבוקר בתגובה כי "בהמשך לפרסומים בנוגע להתבטאותו של שר המשפטים בכנס רבנים אמש, שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן מבהיר כי אין בדבריו אלה משום קריאה להחליף את חוקי המדינה בחוקי ההלכה, לא במישרין ולא בעקיפין. השר דיבר באופן כללי ורחב על השבת עטרת המשפט העברי ליושנה ועל חשיבות המשפט העברי בחיי המדינה".