חדשות בארץ

אלמנתו של איתמר בן גל: "בעלי נרצח כי היה יהודי. הוא לא יחזור הביתה"

מרים בן גל הגיבה לרצח בעלה בפיגוע באריאל, וסיפרה כי שאף לפתח את היישוב בו התגורר: "איבדתי אותו על אדמת ארץ ישראל". שר הביטחון הגיב: "רק עניין של זמן, נסגור חשבון עם המרצח"

  • כ"א שבט התשע"ח
(איתמר בן גל הי"ד, הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה)(איתמר בן גל הי"ד, הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה)
אא

"היום בצהריים איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל. שנרצח בגלל שהוא יהודי. אני פה בבית שלי. בבית שהוא לא יחזור אליו. נקבור אותו פה בהר ברכה". כך הגיבה הלילה מרים בן גל, אלמנתו של איתמר בן גל, שנרצח בפיגוע האכזרי באריאל. בן גל (29), שיובא היום למנוחות, הותיר אחריו ארבעה ילדים בגילאי שנה עד שבע. הא עבד כמחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ולימד גם בישיבה בהר ברכה. עוד הוסיפה אשתו בשמונה השנים האחרונות, כי איתמר ז"ל אהב את היישוב בו התגורר בשומרון ושאף לפתח אותו.

הרצח הוביל לתגובות מכל גווני הקשת הפוליטית. "הלב נשבר. זה רק עניין של זמן. כוחות הביטחון יסגרו חשבון עם המרצח", אמר הלילה שר הביטחון אבידור ליברמן. השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, אמר: "אבו מאזן משבח ותומך בטרור. משלמי המיסים באירופה ובארצות הברית ממנים את המשכורות של המחבלים הפלסטינים. כל המדינות חייבות להתנות את המימון לרשות הפלסטינית בהפסקת תשלומה למחבלים".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי בן גל שהתגורר ביישוב הר ברכה שבשומרון, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע בשעות הצהריים בכניסה לעיר אריאל, שם עבר בדרך לאירוע משפחתי. הפיגוע אירע בטרמפיאדה בכניסה לעיר, כשהמחבל הדוקר ניסה להימלט. על פי עדי ראייה, לאחר שנדקר בן גל התפרץ לכביש, דפק על דלת אוטובוס שחלף במקום וצעק לנהג כי דקרו אותו, אז התמוטט ואיבד את ההכרה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו. קודם לכן דיווחו צוותי מד"א שהגיעו למקום על אדם צעיר ששרוע על המדרכה במצב קשה, עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הם החלו בפעולות החייאה תוך כדי פינוי הפצוע לבית החולים. בהמשך, קצין צה"ל ניסה לעצור את המחבל שהצליח לברוח.

מאוחר יותר התברר כי הרוצח הוא תושב תל אביב-יפו בן 19, עבד אל חכים עאדל, ערבי ישראלי בעל תעודת זהות כחולה, שכוחות הביטחון עדיין מנסים לאתר אותו. מתברר כי הרוצח טופל בלשכת הרווחה בחיפה ושהה בבית השנטי בתל אביב. אמו היא תושבת חיפה ובמקור מנצרת. מבית השנטי נמסר: "הוא נקלט אצלנו לפני יותר משנה לתקופה קצרה של מספר שבועות. הוא עזב לאחר שאסרנו עליו לנסוע על בסיס קבוע לשכם בגלל החשש מניצול על ידי גורמים עוינים".

תגיות:בן גלפיגועמחבלאלמנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה