יום שלישי, 21.05.2024 שעה 22:15

אוסידון: אני ואורן שטרלינג לא ביחסים הכי טובים

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE אירחנו את דורון אוסידון, סגן נשיא הפועל חיפה, ועסקנו במתיחות בהנהלת המועדון. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הפעם בתוכנית נעסוק במשחק העונה הסוער, בו מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע במשחק עם טעות שיפוט קשה ושער חוקי של אבי ריקן שלא אושר. ננתח את הסופרבול שהיה במהלך הלילה בארצות הברית ונדבר על המינוי של זאביק זלצר במכבי נתניה.

לירן ליאני: “אני חושב למצוא עבודה יציבה יותר, הפרנסה כשופט לא יכולה להחזיק משפחה”

אירחנו באולפן את לירן ליאני, שופט משחק העונה אמש (ראשון) בין מכבי ת”א להפועל באר שבע, שהיה משחק סוער עם שחקן שהורחק לכל קבוצה, ובנוסף שער חוקי של אבי ריקן, שחקן מכבי ת”א, נפסל ונמנע יתרון מוקדם לצהובים. 

שלום לירן, מתי ידעת שזו הייתה טעות לפסול את השער של אבי ריקן?
“דקה אחרי המקרה גיליתי שטעיתי. כשהמשחק נמשך, יש לך כמה דקות שבהן אתה מצליח להבין מה באמת קרה. זה עניין של ניסיון, אתה מצליח לפתח יכולת להבדיל בין התנהגות של קהלים ושחקנים, ואז אתה מבין שלקחת החלטה לא נכונה. זה היה בהרגשה האישית שלי”. 

לירן ליאני (איציק בלניצקי)לירן ליאני (איציק בלניצקי)

זה טעות שלך או של שופט הרחבה?
“באופן כללי, כשאתה מוביל צוות, לא זוכרים את העוזר או מישהו אחר, רק אותך. האחריות היא עליי, בסופו של דבר. אני לוקח את האחריות, אך יחד עם זאת, יש דברים שהשופט רואה ויש דברים שהוא לא רואה, לדוגמא אם הכדור עבר את קו השער. במקרה כזה אני צריך לקבל סיוע מהצוות, אך לצערי זה לא קרה. לא כעסתי עליהם, חיבקתי אותם והסברתי להם שיש עוד זמן לשחק וניסיתי לדרבן את מצב הרוח. הדברים שאמרתי להם לא יביישו נאום של הרמטכ”ל. סה”כ הם עוזרים לי, הם רוצים להצליח וראיתי את הכאב בעיניים שלהם, ושופט הרחבה ביקש סליחה, למרות שהוא לא היה צריך. לא נעים לטעות, אבל זה קורה”. 

מה היה בדיוק עם ג’ון אוגו בתקרית שבסופו של דבר גרמה להרחקתו?
“האמת שניסיתי להיות סבלני עם ג’ון אוגו, אנחנו מכבדים אחד את השני. הוא קיבל צהוב על עבירה , על משחק מסוכן ולאחר מכן הוא דחף את אבי ריקן וקילל  אותי “פאק יו”. דווקא ניסיתי לקרב אותו אליי בהתחלה, להסביר לו שיירגע. אני ציינתי בדו”ח השיפוט את כל העובדות, הכל. מה שראיתי זה מה שדיווחתי”. 

ג'ון אוגו צורח על לירן ליאני (רדאד ג'בארה)ג'ון אוגו צורח על לירן ליאני (רדאד ג'בארה)

סה”כ השיפוט שלך היה טוב אתמול, שלטת במשחק, אבל הטעות הפטאלית בה לא אישרתם את השער של אבי ריקן משאירה טעם רע. 
“אני בוחר להסתכל על חצי הכוס המלאה. מי שהיו עוזרי השופט שלי אתמול, הצוות שאתם מבקרים ככה באופן גורף עכשיו, הם עזרו לי בעבר המון פעמים”.

הבנו שכרגע אתה מעדיף לא להיות שופט בינלאומי, למה אתה לא רוצה להתקדם? 
“זה עניין אישי שלי, אני אשמור את הנושא לעצמי. זה לא שאני לא רוצה, זה עניין של סדר עדיפויות. אני כבר ארבע שנים שופט ברמה הגבוהה, והפרנסה לא מספקת וצריך להסתכל קדימה, לחפש אולי עבודה יציבה יותר. אי אפשר לפרנס משפחה משיפוט כדורגל וזה המקצוע היחיד שלי, אני לא עובד בעוד עבודה. עשיתי את זה כי אני אוהב את השיפוט מכל הלב ורציתי להתמקצע בזה. עם השנים אתה מתבגר ומבין שיש דברים חשובים יותר, וצריך לחשוב גם על העניין הכלכלי”. 

דורון אוסידון: “מה ששטרלינג אמר זה לא נכון, אני רשאי להיכנס למשרדי המועדון”

אירחנו באולפן את סגן נשיא הפועל חיפה, דורון אוסידון, ודיברנו איתו על היחיסם המותחים שלו עם מנכ”ל המועדון, אורן שטרלינג, ועל התקרית בין שטרלינג לשוקי מויאל, איש הפועל חיפה שעשוה את עבודתו בהתנדבות. 

שלום דורון אוסידון, מה יהיה עם הדרמות אצלכם במועדון? מקצועית הכל עובד טוב והקבוצה רצה בצמרת, אבל לאורך ההיסטוריה תמיד היו מריבות בין חברי ההנהלה השונים. 
“לא יודע מה היה פה לפני. כרגע, יש קצת מתיחות, אבל אני משתדל לשים את זה בצד. אני ואורן שטרלינג (מנכ”ל המועדון) לא ביחסים הכי טובים, וזה לא תקין, אבל נפתור את זה”. 

דורון אוסידון (רדאד ג'בארה)דורון אוסידון (רדאד ג'בארה)

מה בדיוק קרה בין אורן שטרלינג לשוקי מויאל, שהגיש תלונה במשטרה על כך ששטרלינג תקף אותו?
”המריבה בין אורן שטרלינג לשוקי מויאל לא קשורה אליי, זה בין שוקי לאורן. אני לא נכנס לזה ואני לא יודע מה היה שם ומה פרטי המקרה”. 

למה אתה לא מדבר עם יואב כץ, שייקח צד בעניין ויקבל החלטה? 
“אני לא מציב אולטימטום ליואב כץ ואני מסכים שיש בעיה, אבל נפתור את זה בתוך המועדון. אנחנו עושים עונה מדהימה, גם מבחינה תקשורתית, והקהל נהנה. חבל שמתעסקים בזה. אני מכבס את הכביסה המלוכלכת בבית, אני לא רוצה להתעסק בזה. לי מאוד נוח לעבוד במועדון, אני עובד ישירות מול קלינגר וכץ. אורן שטרלינג לא מפריע לי, כל אחד מאיתנו עושה את עבודתו. מה שהוא אמר, שאני לא רשאי להגיע למשרדים, זה שטויות, הדברים לא נכונים. אני מאמין שאפשר להגיע לאיזושהי מתכונת, שבה הכל יעבוד כמו שצריך, וכמו שזה עבד עד עכשיו, אנחנו בריצה מצוינת העונה, מכל הבחינות. תאמינו לי, לא ישנתי טוב בלילה האחרון, זה לא נעים לי בגוף כל המריבות האלה”.

זאביק זלצר: “אני בא לעזור למאמנים, אני לא מנהל מקצועי של הנוער”

דיברנו עם זאביק זלצר, שמונה ליועץ מיוחד במחלקת הנוער של מכבי נתניה ושוחחנו איתו על מהות התפקיד, מה הוא הולך לעשות במועדון הנתנייתי ועל טיפוח שחקני נוער בכדורגל המודרני. 

זאביק זלצר (אורן בן חקון)זאביק זלצר (אורן בן חקון)


מה בעצם הגדרת התפקיד שלך, אתה המנהל המקצועי של הנוער?  
“אני בא לעזור למאמנים, אני לא מנהל מקצועי. יש לי גם התחייבויות קודמות בטלוויזיה, ומנהל מקצועי זה מישהו שצריך להיות מ-8 בבוקר במועדון. נפגשתי עם הנהלת המועדון והם הותירו עליי רושם רציני. כבר תקופה שאני בקשר עם המועדון ואני עוזר איפה שאני יכול, וסה”כ המטרה היא לעשות מחלקת נוער טובה, שממנה תוכל הקבוצה הבוגרת לשאוב שחקנים חדשים. מחלקת הנוער היא ה”נשמה” של המועדון”. 

בכדורגל המודרני יש עדיין מקום להשקעה בטיפוח הנוער, כאשר קבוצות מעדיפות לקנות שחקנים במקום לגדל אותם? 
“נכון שהכדורגל קצת השתנה במובן הזה, אבל המטרה היא לייצר שחקנים, אפילו אם הם מסיימים בקבוצות אחרות. צריך לאתר שחקנים מוכשרים ולגדל אותם כמו שצריך. לכן באתי, כדי לעזור קבוצה להגיע למטרה הזו. באיירן מינכן חנכה בשבוע שעבר אקדמיה חדשה, עם תשעה מגרשי אימון חדשים. הנושא עדיין חשוב”. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */