שתף קטע נבחר

הר הגעש בלבן

הדעיכה של ריאל, הבריחה של ברצלונה, הפריחה של מסי וניימאר, והחילוף מול לבאנטה. רונאלדו הכבוי חוגג היום 33, והשאלה אם ההתפרצות תתרחש מול פ.ס.ז' בשבוע הבא

הנה מה שנשאר מהביטחון של ריאל מדריד, כפי שאפשר לקרוא בין השורות בציטוט של זינדין זידאן אחרי ה-2:2 מול לבאנטה: "החילוף של כריסטיאנו רונאלדו ב-1:2 היה מתוכנן מראש. רציתי עוד שחקן שמשחק יותר במרכז (מרקו אסנסיו), כדי שאוכל להתגונן איתו ועם קארים בנזמה".

 

  • ג'רארד פיקה נגד אוהדי אספניול

 

זו התבטאות שנשמעת בדיונית. לכאן זה הגיע? למצב שבו ריאל מדריד חושבת איך לשמור על תוצאה מול קבוצה שנלחמת נגד הירידה, ולא איך לחורר את הרשת של יריבתה בעוד כמה כדורים? ויותר מזה - האם מישהו בריאל שכח שרונאלדו, גם בעונה פחות טובה של תפוקה בליגה, הוא ווינר עצבני שיילחם עד הסוף, ולא מעמסה שצריך להוריד מהמגרש ברגעים לחוצים?

 

18 מחזורים לסיום העונה בספרד (לריאל יש גם עוד משחק להשלים), ברצלונה כבר במרחק 19 נקודות מריאל, אחרי שסיימה אתמול ב-1:1 את הדרבי מול אספניול. זה מרחק שרק אסטרונומים יכולים לחשב, בעזרת ניסויים מסובכים שנערכים בתחנת החלל הבינלאומית. כבר כמעט לא שווה לציין אותו, מאחר שהקרב האמיתי של ריאל בליגה כעת הוא על הישרדות ברביעייה הראשונה.

 

אפשר לדון שוב ושוב ושוב בסיבות למשבר, רק שהזמן נגמר. ב-6 בדצמבר נפתח עבורה חלון הזדמנויות לרחמים עצמיים והתפרקות, ברגע שסיימה את משחקה האחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות. לאלופת אירופה היו חודשיים לשקוע בבינוניות, ולדבר על אותו מפגש אגדי שמחכה הרחק באופק, צמד המשחקים מול פ.ס.ז'. עכשיו החלון נסגר.

 

החילוף של רונאלדו. "מתוכנן מראש" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
החילוף של רונאלדו. "מתוכנן מראש"(צילום: רויטרס)

 

המשחק הראשון יתקיים בעוד תשעה ימים, ולריאל יש רק עוד משחק ליגה אחד בדרך (בשבת מול סוסיאדד) כדי להתאפס על עצמה. אבל במקום זאת הרעש סביבה רק הולך ומתגבר. בליגת האלופות היא קבוצה אחרת בדרך כלל, אך רק עם שריקת הפתיחה למשחק מול הפריזאים נגלה עד כמה הרסניים היו החודשיים האלה מבחינת הקבוצה בכלל ורונאלדו בפרט.

 

ל"ג, והכל בוער

בינתיים תגידו מזל טוב. רונאלדו בן 33 היום, ואולי כדאי שתימנעו ממשלוח פרחים כמו שתיכננתם. נראה שדווקא לאדם המאוהב באור הזרקורים נמאס לגמרי מההתעסקות המוגזמת בו (לדעתו). בשבת מול לבאנטה הוא הוחלף בפעם הראשונה אחרי שמונה חודשים, ולא הצליח להבין למה הצלמים נשארים מפוקסים עליו בזמן שהמשחק נמשך. הוא סימן להם תנועת השתקה ואמר: "אל תצלמו אותי, תתמקדו במגרש".

 

הכל כרגע ניצב על הכתפיים שלו. באופן מובן מאליו, אף שחקן בריאל לא הצליח להתקדם לעמדת השפעה ומנהיגות כמו שיש לרונאלדו. אין שחקן שמסוגל לכבוש בכמויות שלו, בתדירות שלו, בזמן המדויק כפי שהוא יודע. פה ושם אחד הכוכבים האחרים נותן משחק טוב, אבל הכל עדיין תלוי ביכולת של רונאלדו. מפסידים לוויאריאל? הוא סופג בוז. מבקיעים שביעייה? התקשורת מתמקדת בתרומה שלו. זידאן תחת לחץ? הדיווחים מספרים על כך שרונאלדו עומד בראש המחנה שתומך בו בחדר ההלבשה.

 

"אל תצלמו אותי". רונאלדו עצבני (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
"אל תצלמו אותי". רונאלדו עצבני(צילום: gettyimages)

 

זו הסיבה שבריאל לא להוטים לוותר עליו. קשה לדעת כמה אמת יש בדיווחים בנוגע לטרייד אפשרי בינו לבין ניימאר, אבל באופן ברור יש לבלאנקוס כוונה לטפל בעניין החוזה שמטריד את רונאלדו. גם בגיל 33 הוא רוצה לקבל אותם סכומים כמו ניימאר ולאו מסי, ובספרד טענו השבוע כי בקיץ הוא יקבל את מבוקשו – הקפצת שכר ל־30 מיליון יורו בעונה.

 

הדיבורים גם השתנו, ועכשיו הקולות מספרד אומרים שהוא רוצה לפרוש במועדון. המהלך מעיד על כוחו בריאל, וגם על היסטריה מסוימת בקבוצה שמבינה שהיא באמת יכולה לאבד אותו אם לא תתנהל נכון. אין לו תחליף אמיתי בטווח הארוך.

 

אתה בא והולך

אבל הבעיה הגדולה יותר היא הטווח הקצר. ריאל נואשת להתעלות של כוכבה הגדול מול פ.ס.ז', ובסיכום ביניים שהוא ודאי עורך עם עצמו בגילו המתקדם כריסטיאנו לא יכול לומר בכנות שהוא מגיע למעמד בשיא כוחו.

 

פגרת החורף פגעה בו מאוד. גם לפני כן לא היה בשיא כושרו, אבל הוא יצא אליה אחרי שהפגין יכולת גבוהה באליפות העולם למועדונים וכבש צמד חשוב ב-0:5 על סביליה, שהיווה הפגנת כוח וסימן לכך שהבצורת בליגה מאחוריו.

 

בשבועיים של המנוחה שבין התבוסה בקלאסיקו לחזרה הפושרת לליגה (2:2 בוויגו), משהו כבה ברונאלדו. ההלם מהכוח של ברצלונה וההבנה שהאליפות אבודה התחברו כנראה יחד ליציאה מהמומנטום של הלו"ז העמוס.

 

וזה מוזר לומר על מישהו שהבקיע שני צמדים רצופים לפני המחזור האחרון, אבל צריך לזכור ששני הגולים ב-1:7 על לה קורוניה היו מאוחרים מאוד (אחרי סדרת החמצות שגרמה לו להיראות מתוסכל יותר מבדרך כלל), ושב-1:4 בוולנסיה הוא כבש פעמיים מהנקודה הלבנה.

 

רונאלדו לא סבל השנה מבעיית פציעות. אחרי שסיים עונש השעיה הוא חזר במחזור החמישי ושיחק בקביעות, אבל כל הקיצוניות שמאפיינת את ריאל באה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ביכולתו. הרגעים הקסומים מעטים מדי והמרחק ביניהם גדול. בגלל מצבו הפיזי הנהדר נראה שיותר מהכל זה עניין מנטלי. המחשבות בראשו גועשות: שחקנים צעירים עוברים תמורת סכומי עתק וגם מרוויחים סכומים כאלה, הדברים לא באים לו בקלות כמו פעם, הצעירים של ריאל מהווים גוש חזק שלא תמיד מסכים איתו.

 

אז מזל טוב, כריסטיאנו. קח את היום להירגע. כי מה שעומד להגיע בשבועות הקרובים יהיה סוער ולחוץ בצורה מיוחדת, אפילו במונחים של ריאל מדריד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: EPA
מומלצים