שתף קטע נבחר

הברזילאי מסלובניה לצד ישראל

כוכב מאריבור מרקוס טבארס, ראש השגרירות הנוצרית הבינלאומית במדינה, דורש מהפרלמנט לא להכיר במדינה פלסטינית: "הדבר הנכון הוא לתמוך בישראל"

למרות שבסגל מאריבור כבר אין ישראלים, האהבה שיש לכוכב הקבוצה מרקוס טבארס כלפי המדינה לא כבתה.

 

הברזילאי (33) הוא אגדה במועדון. זו העונה ה-11 שלו באלופת סלובניה, הוא כבש עבורה 176 שערים, וגם עזר לה להגיע לליגת האלופות. לצד זאת, הוא פעיל פרו־ישראלי. הוא ביקר בארץ פעמים רבות כראש השגרירות הנוצרית הבינלאומית בסלובניה, הארגון הנוצרי־ציוני הגדול בעולם. בביקורו האחרון לפני מספר חודשים אף נפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

 

טבארס עם דגל ישראל. האהבה לא כבתה (צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות")
טבארס עם דגל ישראל. האהבה לא כבתה(צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות")

 

וכעת, קפטן מאריבור לוקח את הקשר לישראל לזירה הפוליטית. טבארס שלח מכתב לפרלמנט בסלובניה בתור נציג השגרירות הנוצרית, ותקף את החלטת ועדת החוץ להכיר במדינה פלסטינית שהפרלמנט צפוי לאשר.

 

טבארס: "אני יודע שבני ישראל היו כאן לפני כולם. פלסטין זה לא שם של מקום, אלא של קהילת אנשים. כמי שמאמין בתנ"ך, אני יודע גם שירושלים היא בירת ישראל ושייכת לעם היהודי. אני לא יודע מדוע הפרלמנט תומך בהצעה הזאת. זאת החלטה של הממשלה. אבל אני יודע מה הדבר הנכון, והוא לתמוך בישראל".

 

טבארס במדי מאריבור, נגד באר שבע. "בני ישראל היו כאן לפני כולם" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טבארס במדי מאריבור, נגד באר שבע. "בני ישראל היו כאן לפני כולם"(צילום: רויטרס)

 

קשר מכבי חיפה סינטיהו סלליך, ששיחק עם טבארס: "דיברנו הרבה על ישראל. הוא בקיא בתנ"ך, מגיע לפחות פעם בשנה לארץ ומחובר אלינו. יש לו פינה חמה בלב לישראל ולעם היהודי. החלום שלו הוא לשחק בארץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
מרקוס טבארס
צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
מומלצים