שתף קטע נבחר

הרצליה ניצחה את הפועל ת"א ונחלצה מהמקום האחרון

הקבוצה של אריק שיבק השיגה ניצחון 90:98 גדול בהיכל קבוצת שלמה, ג'ף אדריאן בלט עם 25 נקודות. הפועל חולון ניצחה את מכבי חיפה 74:81, גלן רייס ג'וניור קלע 32 נקודות והירוקים יסיימו את המחזור במקום האחרון

 

המחזור ה-16 בליגת העל נפתח הערב (שבת) בניצחון ביתי 74:81 להפועל חולון על מכבי חיפה. גלן רייס ג'וניור להט כהרגלו עם 32 נקודות. הקבוצה של דן שמיר אולי מאכזבת באירופה, אבל בליגה היא רשמה ניצחון תשיעי ב-11 משחקים. הירוקים, לעומת זאת, ספגו הפסד ליגה שביעי ברציפות.

 

לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

בני הרצליה ניצלה את ההפסד של מכבי חיפה כדי להיחלץ מהמקום האחרון, אחרי ניצחון 90:98 גדול על הפועל תל אביב בחוץ. הרצליה הציגה ב-20 הדקות הראשונות את המחצית הטובה ביותר שלה העונה, בייחוד מבחינה התקפית, וירדה להפסקה ביתרון 42:59. ג'ף אדריאן להט עם 25 נקודות בשורות הקבוצה של אריק שיבק, שהשיגה ניצחון חמישי העונה בליגה.

 

שון דוסון וטוריאן גרין. הרצליה כבר לא אחרונה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שון דוסון וטוריאן גרין. הרצליה כבר לא אחרונה(צילום: אורן אהרוני)

 

שחקני הפועל חולון מרוצים (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
שחקני הפועל חולון מרוצים(צילום: יאיר שגיא)

 

הפועל חולון - מכבי חיפה 74:81

המארחת הצליחה להדוף ניסיון של הירוקים לקאמבק בדקות האחרונות. גלן רייס ג'וניור סיים עם 32 נקודות ו-10 ריבאונדים, כשהוא גם סוחט 11 עבירות בדרך למדד 42. ג'ו אלכסנדר, טו הולוויי וגיא פניני קלעו 9 כל אחד. רודריגס קלע 13 לקבוצה של עופר רחימי, עוז בלייזר ורג'ינלד באקנר התחלקו ביניהם ב-24 נקודות, אבל זה לא הספיק.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

גלן רייס ג'וניור. מספרים מפלצתיים (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
גלן רייס ג'וניור. מספרים מפלצתיים(צילום: יאיר שגיא)

 

עופר רחימי. יש לו סיבות להיות מודאג (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
עופר רחימי. יש לו סיבות להיות מודאג(צילום: יאיר שגיא)

 

מהלך המשחק

חולון קיבלה בחזרה את גלן רייס ג'וניור שהחלים מפציעה. לפני המשחק נערך טקס לכבוד גוני יזרעאלי, שדמע מהתרגשות. רחימי ניסה להפתיע עם חמישייה הגנתית כאשר לראשונה העונה עוז בלייזר לא פתח ובמקומו עלה ווילי וורקמן, אבל זה לא ממש עבד. רייס קבע 3:10 אחרי ארבע דקות.

 

הפועל חולון כיבדה את גוני יזרעאלי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
הפועל חולון כיבדה את גוני יזרעאלי(צילום: יאיר שגיא)

גוני התקשה לעצור את הדמעות (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
גוני התקשה לעצור את הדמעות(צילום: יאיר שגיא)

 

הטקס המרגש שנערך ליזרעאלי השפיע עליו כנראה, והוא התקשה להיכנס למשחק. שלומי הרוש לעומת זאת היה מצוין - 6:15 (6). רחימי שלף את דניאל קופרברג, שלא שיחק בשלושת המחזורים הקודמים, והסנטר הצעיר מיד ביצע שתי עבירות תוקף. בסיום הרבע - 14:22 אחרי שלשה של חנן קולמן.

 

חסימה אדירה של רג'ינלד באקנר על גלן רייס ג'וניור (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
חסימה אדירה של רג'ינלד באקנר על גלן רייס ג'וניור(צילום: יאיר שגיא)

דגן יבזורי שומר על חנן קולמן (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
דגן יבזורי שומר על חנן קולמן(צילום: יאיר שגיא)

דגן יבזורי קלע בתחילת הרבע השני והגיע ל-2,000 נקודות בקריירה בליגת העל. בלייזר ורועי הובר תפרו שתי צ'אקות רצופות, והפער קוזז ל-28:24 (14). קולמן וקליין העלו את ההפרש לדו-ספרתי - 26:38 אחרי ריצת 2:10 (17). בסיום המחצית 29:42 לחולון.

 

תמיר בלאט שומר על יזרעאלי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
תמיר בלאט שומר על יזרעאלי(צילום: יאיר שגיא)

גיא פניני עולה לזריקה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
גיא פניני עולה לזריקה(צילום: יאיר שגיא)

 

חולון עלתה כבר ל-17 הפרש (33:50), אבל חיפה הצליחה להוריד ל-40:51 ודן שמיר לקח פסק זמן (24). רייס ובאקנר התעמתו ביניהם, השופטים התקשו להשתלט על השניים ובסוף עשו איתם חסד כששרקו רק לעבירה דו צדדית. גלן רייס ג'וניור ניצח את המצ'-אפ מול זאק גרהאם והגיע כבר ל-21 נקודות אישיות. בסיום הרבע השלישי - 50:63 למארחת.

 

טיישון תומאס מחלץ כדור (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
טיישון תומאס מחלץ כדור(צילום: יאיר שגיא)

חיפה ניצלה את העובדה שרייס לא היה על הפרקט בתחילת הרבע האחרון והורידה את ההפרש - 65:58 (33). הירוקים המשיכו ללחוץ על הדוושה וצימקו ל-76:71, דקה וחמש שניות לסיום, בדרך לפסק זמן של שמיר. זה לא הספיק לאורחת שרושמת הפסד שביעי ברציפות בליגה - 74:81 להפועל חולון.

 

תמיר בלאט מחפש יעד למסירה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תמיר בלאט מחפש יעד למסירה(צילום: אורן אהרוני)

 

גלן רייס ג'וניור בפעולה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
גלן רייס ג'וניור בפעולה(צילום: יאיר שגיא)
 

הפועל תל אביב - בני הרצליה 98:90

תאמינו או לא, אבל בני הרצליה חיברה לראשונה העונה שני ניצחונות ליגה רצופים. יציע האולטראס של האדומים נשאר סגור הערב בעקבות החלטת בית הדין, והקהל האדום שהגיע ראה איך האורחת פותחת את המשחק בצורה מפתיעה ומוחצת. היתרון של הרצליה נשמר עד לסיום.

 

ג'ף אדריאן הצטיין עם 25 נקודות ו-11 ריבאונדים, ברנדון טריש בלט לצידו עם 17 נקודות. דמיניק ארצ'י תרם 14, אבירם זליקוביץ' 12 ושון דוסון 11. יכולת טובה של ג'רל מקניל (25 נקודות עד שיצא בחמש עבירות) ואדריאן בנקס (22) לא עזרה לקבוצה של דני פרנקו להשיג ניצחון בבית.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

שיבק עם השחקנים. ניצחון חוץ גדול להרצליה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שיבק עם השחקנים. ניצחון חוץ גדול להרצליה(צילום: אורן אהרוני)

 

אריק שיבק אמר אחרי הניצחון: "נתנו רבע ראשון מופלא גם התקפית וגם הגנתית, השחקנים היו ממושמעים מאוד. אמרתי להם לאורך כל המשחק שיישארו מרוכזים. אחוזי הקליעה שלנו היו טובים מאוד. אני לא יוצא מגדרי אחרי ניצחון כזה, בטח עם המצב שלנו. העלינו את הראש מעל המים אבל לא מעבר לזה. היה לי קשה לראות שאנחנו במקום האחרון, אני לא רגיל לזה. אנחנו עדיין בתוך הסבך הזה".

 

מהלך המשחק

ברנדון טריש התחיל את המשחק עם 0:5, ושלשה של אבירם זליקוביץ' שלחה את התוצאה ל-2:10 ואת דני פרנקו לקחת פסק זמן. טריש עלה ל-12 נקודות אישיות ושמר על יתרון קבוצתו בזמן שמקי ומקניל ניסו לצמק, 11:22. ארצ'י צלף שתי שלשות פנויות והגדיל ל-11:28 מפתיע. בנקס ולימונד הראו סימנים של התעוררות, אבל מהצד השני היה את ג'ף אדריאן שקבע 16:34 מדהים לאורחת בסיום הרבע הראשון.


אבירם זליקוביץ' מכדרר מול מקניל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אבירם זליקוביץ' מכדרר מול מקניל(צילום: אורן אהרוני)

 

בנקס קלע שתי שלשות מהירות וצמצם ל-36:23. דני פרנקו ספג עבירה טכנית בגלל תלונות לשופטים, 27:43 להרצליה. האדומים המשיכו להציג יכולת הגנתית חלשה ונראו אפתיים, ארצ'י ניצל זאת לשלשה נוספת - 30:48. מקניל והאוורד ניסו לצמצם, אבל ג'ף אדריאן עלה ל-17 נקודות אישיות עם שלשה. מהצד השני מקניל ענה לו עם שלשה משלו, 39:53. לקראת סוף הרבע דוסון קבע - 42:59 לבני הרצליה בסיום המחצית הטובה ביותר שלה העונה.

 

דוסון עולה לשתי נקודות עם הלוח (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דוסון עולה לשתי נקודות עם הלוח(צילום: אורן אהרוני)

טים קמפטון ג'וניור ותומר גינת מחכים לריבאונד (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טים קמפטון ג'וניור ותומר גינת מחכים לריבאונד(צילום: אורן אהרוני)

 

אדריאן בנקס ומקניל יצרו מומנטום וצימקו ל-62:51. דומיניק ארצ'י ניסה לצנן את ההתלהבות של האדומים עם שלשה, אבל מהצד השני מקניל הציג אחת משלו, 56:69. אדריאן קלע ליי-אפ בקלילות, מנקו המשיך לרדוף אחרי האורחת עם שלשה - 64:76 להרצליה אחרי 30 דקות.

 

זליקוביץ' צלף שלשה כבר בתחילת עשר הדקות האחרונות, 64:79. גפני ומנקו המשיכו בניסיונות לצמק כשנשארו שש דקות לסיום, 83:71. האוורד, מקניל ובנקס צימקו עד ל-9 (77:86), דוסון יצא בעבירה חמישית אחרי שספג טכנית כ-4 דקות לסיום, 81:89.

 

ג'רל מקניל. יצא בעבירה חמישית לקראת הסיום (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
ג'רל מקניל. יצא בעבירה חמישית לקראת הסיום(צילום: יאיר שגיא)

 

ג'רל מקניל דייק מחוץ לקשת ולאחר מכן נשלח אל הקו, 86:91 בלבד. כמה שניות לאחר מכן הוא ספג עבירה חמישית וירד אל הספסל בזמן שכל האוהדים קמו למחוא לו כפיים. בני הרצליה הצליחה לשמור על היתרון ובסיום 90:98.


פורסם לראשונה 03/02/2018 19:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אבירם זליקוביץ'
צילום: אורן אהרוני
מומלצים