“אשתו וחמיו נעצרו”: צה”ל כיתר את בית המחבל מהפיגוע ליד חוות גלעד

כוחות הביטחון פעלו מאז שעות הבוקר בכפר בורקין במטרה ללכוד את המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח הי"ד • על פי דיווח פלסטיני, הכוח מכתר את ביתו של אחמד נסר ג'ראר, ראש החולייה
קובי פינדרוס
י"ח שבט התשע"ח / 03.02.2018 18:42

כוחות הביטחון פעלו היום (שבת) במשך שעות ארוכות בכפר בורקין הממוקם ממערב לג’נין, בחיפושים אחר אחמד ג’ראר, ראש חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח הי”ד.

גראר הוא היחיד מבין חברי החוליה שוטרם נלכד בידי ישראל – והמצוד אחריו נמשך מאז הפיגוע.

במבצע המשולב השתתפו כוחות צה”ל, יחד עם שב”כ וימ”מ.

מידע מודיעיני הצביע על מספר מוקדים שבהם שהה ג’ראר, אך הוא עצמו לא נמצא. על פי דיווחים פלסטיניים, אשתו ואביה נעצרו ונלקחו לחקירה.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר ותקיפות של כוחות הביטחון מצד תושבים בכפר. בין השאר השליכו הפלסטינים בקבוקי תבערה ואבנים על הכוחות.

מדובר צה”ל נמסר: “מאז פיגוע הירי בציר הסמוך לחוות גלעד פועלים כוחות צה”ל ושב”כ לחקירת הפיגוע, למעצר המחבלים שביצעו אותו ואלה שסייעו להם. בחודש האחרון נעצרו לחקירה מספר פלסטינים בחשד למעורבות וסיוע למחבלים אשר ביצעו אותו.

“בסוף השבוע האחרון ובשעות האחרונות עצרו כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ‘מנשה’, שב״כ ומג״ב מספר חשודים נוספים שהועברו לחקירה. בשעות האחרונות בעת פעילות הכוחות התפתחו הפרות סדר בחלק מהמוקדים, כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. נבדקת טענה על חמישה פלסטינים פצועים. חקירת הפיגוע והפעילות המבצעית בשעות האחרונות בכפר ברוקין ובמחנה הפליטים ג’נין נמשכת”.

לפני כשבועיים כיתרו כוחות מיוחדים של משמר הגבול בג’נין את חוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בו נרצח רזיאל שבח הי”ד. בפעילות בג’נין התפתח קרב יריות מול המחבלים, אחד מהם נהרג ושניים נוספים נעצרו והועברו לחקירה.

שני לוחמים נפצעו במהלך חילופי האש, אחד קשה והשני קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים וכעבור שבוע שוחררו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות