המחאה באשדוד נמשכת: שיירת רכבים של מאות תושבי אשדוד יצאה היום (שישי) במחאה על הכפייה הדתית בעיר, כפי שהגדירו אותה מארגני ההפגנה. מוקדם יותר פרסם ראש עיריית אשדוד שהוא מגבש פיתרון למשבר, אך התושבים דורשים לבטל את ההנחייה לחלוטין ולהחזיר את המצב לקדמותו. "לא ניתן להנהלת העיר לעשות מה שהם רוצים", אמר אחד התושבים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

עשרות כלי רכב עם שלטים, בלונים שחורים ודגלי ישראל נסעו ברכבי העיר. המפגינים עברו גם בסמוך לביתו של ראש העיר יחיאל לסרי בדרישה להפסיק את ה"כפייה הדתית".

מאות בשיירת רכבים נגד הכפייה הדתית באשדו (צילום: החדשות)
מאות בשיירת רכבים נגד הכפייה הדתית באשדו | צילום: החדשות

"אנחנו ממשיכים בנחישות",אמר עופר צחר, תושב העיר. "נעבור בכל העיר נגד הכפייה הדתית כל הנכסים העירוניים סגורים בשבת אין סיבה שזה יהיה ככה - זה מגיע לנו".

"לא רוצים שייקחו לנו את השבת", אמרה אורית אלמזנינו-רייז, שהגיעה להפגין. "אנחנו רוצים להמשיך לחיות בעיר הזו כפי שחיינו עד היום, לצערי קורים דברים לא טובים בעיר".

"תושבי אשדוד היקרים, היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון כזה", כתב ראש העיר יחיאל לסרי בפייסבוק. "אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד".