שתף קטע נבחר

צפו: ביקור בפרויקט "יפו בשדרה" עם אילן פיבקו

פרויקט יפו בשדרה, הממוקם בדרום שדרות ירושלים, מתקדם לקראת אכלוסו במהלך השנה הקרובה. המחירים: 2.5 מיליון שקל לדירת 3 חדרים. סיירנו במקום עם האדריכל האמון על הפרויקט, אילן פיבקו, ושמענו כיצד יפו של פעם משתלבת בפרויקט החדש

מבט אל העבר במחיר של העתיד: בניית פרויקט "יפו בשדרה" בשדרות ירושלים ביפו מתקדמת בקצב מהיר, כשאכלוסו צפוי עוד השנה. דירות 3 חדרים בפרויקט עולות כ-2.5 מיליון שקל - לא מחיר ריאלי עבור רוב הדיירים הוותיקים באזור. פגשנו במקום את האדריכל אילן פיבקו, שהיה אמון על תכנון ועיצוב הפרויקט, שסיפר כיצד קיבל השראה מהעבר של יפו כשתכנן את הפרויקט.

  

  

בניית הפרויקט החלה בשנת 2015 על ידי היזמית "בולווארד-טרה". הוא כולל 158 דירות בשישה בניינים, בהם שלושה בנייני בוטיק של 5 קומות בחזית הפונה לשדרות ירושלים ומאחוריהם שלושה בניינים נוספים גבוהים יותר, בני 11 קומות. בין הבניינים מפרידה שדרה המיועדת לפארק קטן ובחזית יהיו שטחי מסחר עם חנויות ובתי קפה.

 

הפרויקט מוקם מצפון לשיכוני יפו א', באזור שמכונה "יפו החדשה" ושעתיד לעבור התחדשות עירונית נרחבת לפי התוכניות. אלו כוללות הקמת שכונות מגורים עם אלפי יחידות דיור על מגרש מכבי יפו ובמתחם נס לגויים, לצד פיתוח מסחר ושירותים ציבוריים. למרגלות הפרויקט עתיד לעבור הקו האדום של הרכבת הקלה, אם וכאשר יושלם לפי התוכניות בעוד כעשור.

 

מקורות ההשראה - יפו של פעם; המחיר - לא לכל כיס

פיבקו מסביר כי בעיצוב הפרויקט התבסס על המאפיינים היחודיים של יפו בכלל ושדרות ירושלים בפרט, על ההיסטוריה השזכורה בהם, הקרבה לים ועיצוב המבנים העתיקים בסביבה. ‏"הפרויקט כולו עשוי ככה, שיש בניינים שיושבים על השדרה, שהם באים עם שרביות מעץ, שנותנות אזכור ליפו ולבנייה הערבית או הטורקית, כל הבנייה של המזרח". 

 

הדמיה של פרויקט יפו בשדרה (הדמיה: פיבקו אדריכלים) (הדמיה: פיבקו אדריכלים)
הדמיה של פרויקט יפו בשדרה(הדמיה: פיבקו אדריכלים)

"יפו היא המקום שיש בו עבר, לעומת תל אביב שהיא עיר חדשה", הוא מוסיף. "ביפו מורגשת מאוד העובדה שיש בה עבר, כנסיות, צריחים, מסגדים. היא לא הומוגנית כל כך כמו תל אביב מבחינת האוכלוסייה יש בה נוצרים, ערבים יהודים, זה נותן הרבה מאוד צבע ועומק למקום הזה".

 

לצד זאת, המחירים אינם לכל כיס וסביר כי לא יוכלו לשרת את תושבי האזור הוותיקים. כך, דירת 3 חדרים בשטח של 81 מ״ר ו-12 מ״ר מרפסת עולה בסביבות 2.5 מיליון שקל, דירת 4 חדרים בשטח של 100 מ״ר ו-12 מ״ר מרפסת עולה סביב 3.3 מליון שקל, ומחירי מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, שנהנים מנוף אל הים וביום טוב גם להרי ירושלים - מתחילים ב-4.5 מיליון שקל.

 

פיבקו, שעומד בראש משרד פיבקו אדריכלים, מוכר בין השאר בזכות פרויקטים בולטים שתכנן, בהם מגדל פיבקו לצד כביש איילון, בית הצדף בשכונת עג'מי, רבעיית פלורנטין בדרום תל אביב ועוד. משרדו עוסק בין השאר בתכנון מתחמים ומגדלי מגוריםף בתי מלון, מבני ציבור ומשרדים, לצד יזמויות נדל"ן, עיצוב פנים וריהוט. 

 


פורסם לראשונה 02/02/2018 08:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: פיבקו אדריכלים
פרויקט יפו בשדרה
הדמיה: פיבקו אדריכלים
מומלצים