צילום: אי.פי // דניאל דיי לואיס כמעצב אופנה ב"חוטים נסתרים"

"חוטים נסתרים": אחרון ודי לדניאל דיי לואיס

דניאל דיי לואיס הכריז כי "חוטים נסתרים" יהיה סרטו האחרון • הסרט מועמד לשישה פרסי אוסקר ועשוי להביא לשחקן הבריטי פרס רביעי

ביוני שעבר הכריז דניאל דיי לואיס ("כף רגלי השמאלית", "לינקולן") כי "חוטים נסתרים", שיתוף הפעולה השני שלו עם הבמאי פול תומאס אנדרסון (אחרי יצירת המופת "זה ייגמר בדם") יהיה סרטו האחרון. 

"לפני שעשיתי את הסרט לא ידעתי שאפרוש", סיפר השחקן בן ה־60 למגזין W. "פול ואני דווקא צחקנו הרבה בינינו לפני שהתחלנו לעבוד עליו. אבל אז שנינו הפסקנו לצחוק מפני שתקפה אותנו עצבות גדולה. זה בא בהפתעה".

"חוטים נסתרים", שעולה היום בבתי הקולנוע בארץ, מועמד לשישה פרסי אוסקר. דיי לואיס מגלם בסרט את ריינולדס וודקוק - מעצב אופנה אובססיבי ומצליח שפעל בלונדון של שנות ה־50. בניגוד ל"זה ייגמר בדם", שגולל מעשייה אפית על אודות קפיטליזם, דת וחמדנות, הפעם אנדרסון מגיש למעריציו מלודרמה רומנטית מצחיקה, מענגת ולא צפויה, שבמרכזה מערכת היחסים שמתפתחת בין וודקוק לבין מלצרית צעירה (ויקי קריפס), שהופכת למוזה שלו. דיי לואיס, מיותר לציין, מגיש הופעה נהדרת, מוקפדת ומלכותית. ואם זוהי באמת הפעם האחרונה שנזכה לראות אותו על המסך, הרי שמדובר בפרידה הולמת (שגם עשויה להביא לו פרס אוסקר רביעי).

זו אינה הפעם הראשונה שדיי לואיס מפנה את הבמה. בסוף שנות ה־90 הוא לקח פסק זמן ממושך ממשחק והלך לעבוד כסנדלר בפירנצה. כעבור כמה שנים הוא אמנם חזר לפעילות כדי לככב ב"כנופיות ניו יורק" של מרטין סקורסזה. אך מאז שובו ב־2002 הוא נטל חלק בשבעה סרטים בלבד. רעיון הפרישה, כך הוא מספר, לא הפסיק להעסיק אותו. 

"במהלך השנים דיברתי שוב ושוב על כך שאני צריך להפסיק לשחק בסרטים", סיפר, "ואני באמת לא יודע למה זה אחרת הפעם. אבל הדחף הזה לפרוש ניטע בי והפך לממשי. זה משהו שאני מרגיש שאני צריך לעשות. התחלתי להתעניין במשחק כשהייתי בן 12. כעת, אני פשוט רוצה לחקור את העולם בצורה אחרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו