ניצב רוני ריטמן, לשעבר מפקד להב 433, ננזף אתמול על ידי המפכ"ל אלשיך - ובשבוע שעבר נאלץ גם לעזוב את תפקידו. אבל רב פקד צ' שהתלוננה נגד הקצין הבכיר, יודעת שהקרב שלה עוד רחוק מלהסתיים. היא נדהמה לשמוע שכשהמפכ"ל אלשיך הועיל לנזוף בריטמן, שלטענתה הטריד אותה מינית - הוא עשה זאת באמפתיה ובצער. דבריה הנזעמים של צ' הובאו הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

היום, כיממה לאחר הנזיפה, שוחחה צ' עם חברתה על הנושא. "לקח לי הרבה זמן להתאושש מההלם מצד אחד, מצד שני אני כבר לא מצפה מהפכ"ל אלשיך לשום דבר", טענה בשיחה. "יש לו יכולת מיוחדת לטפח קצינים בכירים שהטרידו ותקפו מינית, ומנגד לרמוס ולהשמיץ ולהכפיש קורבנות עבירות מין. מה שהוא עושה לי זה פשוט לא ייאמן, הגיהנום שאני עוברת".

המחלקה לחקירות שוטרים קבעה נחרצות שצ' היא קורבן של עבירות מין, אבל דווקא היא מצאה את עצמה מורחקת מיחידת המודיעין המסווגת שבה הצטיינה. מנגד, מי שלטענתה פגע בה חזר לפקד על יחידת העלית המשטרתית.

ריטמן (ארכיון) (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
ריטמן (ארכיון) | צילום: חטיבת דובר המשטרה

"כל פעם מחדש אני חושבת ששמעתי הכל, שראיתי הכל, שקראתי הכל, ואז באה מכה נוספת", אמרה היום. "כנראה שמטרת העל שלהם היא פשוט לחסל אותי, וזה פשוט לא יקרה. האמת והצדק ינצחו".

"אם היום הוא היה מבקש להתקבל למשטרה, אין סיכוי שהוא היה מתקבל", טען עו"ד חי בר-אל, פרקליטה של רפ"ק צ'. "התיק שלו גם לא נסגר מחוסר אשמה, צריך להיות לו תיק במשטרה. איך הוא יכול להיות שוטר? אני חושב שאם אני מבין נכון, היום השר ארדן מבין את זה, ולי לא נראה שהוא יישאר במשטרה".

היום שמעה צ' את המפכ"ל לשעבר, אסף חפץ, מתבטא ביחס לפרשה החמורה ונדהמה: "אדם נתקל בקריירה שלו בתקלות כאלה ואחרות, צריך להכניס את הדברים לפרופורציות, זה הכל".

"אני ורבבות אנשים שמעו את זה במהלך היום הזדעזעו, נשימתם נעתקה", אמרה רפ"ק צ'. "יותר חמור מזה שמפכ"ל לשעבר מרשה לעצמו להתבטא בצורה מיזוגנית ומזעזעת שכזאת, מה שחמור לא פחות זה שהמפכ"ל אלשיך לא מצא לנכון להתנער מהדברים החמורים האלה. ואני חושבת שזה מעיד כאלף עדים על צורת המחשבה שלו ועל דרך הפעולה שלו".

הקרב שלה לא הסתיים: ניצב ריטמן עדיין משרת במשטרת ישראל, היא עדיין לא חזרה לשירות. ההליך המשמעתי במשטרה מתנהל כנגדה וכנגד מי שהיה המפקד שלה, תת ניצב גיא ניר, עוד לא החל.