כשיעל בר זוהר הפכה לדודה

התוכנית "הערב", שמגישים יעל בר זוהר וקובי מחט ב"רשת 13", לא מחדשת וגם לא מעוררת חשק לצפות בה • ביקורת טלוויזיה

לא עוסקת בתרבות גבוהה. "הערב"

פעם מזמן, לפני 23 שנה, מצאתי עצמי באודישן לפרסומת לדגני בוקר עם יעל בר זוהר. זה היה שיא הקריירה שלי בגיל הנעורים, כי אני לא צלחתי אותו ומן הרגע הראשון לא היה ספק שהיא תעבור אותו. אומרים שמבקרי טלוויזיה הם אנשים שניסו את מזלם בטלוויזיה ועכשיו הם מתוסכלים. יכול להיות אגב, שהם גם סתם מתוסכלים.

כך או כך, כל ההקדמה הזו נכתבה פה כי אמש צפיתי בתוכנית "הערב" של יעל בר זהר וקובי מחט, והבנתי שלא אני ולא בר זוהר לא בני 16 יותר. וזה די עצוב, כי בעוד אני הזדקנתי הרחק מאור המצלמות, בר זוהר כבר דור שלם חלק מהמסך שלנו ומההוויה הישראלית. כל מה שהיא אמרה, עשתה, צילמה מתוייג בארכיון. דברים שאני אמרתי או עשיתי בגיל 20, איש לא זוכר ואיש לא יודע. 

אבל אחרי בר זוהר עקבנו מן הרגע ההוא שמיכה קירשנר ז"ל הושיב אותה על הסוס ועד אמש, כאשר ראיינה בתוכנית האירוח שלה, את נינט טייב, עוד קורבן פרסום, אבל של עשור מאוחר יותר. 

מבחינה חדשותית התוכנית מתקשה לחדש ומביאה אייטמים שאולי עוברים בצורה נינוחה, אך אינם חשובים דיו או אטרקטיביים בשביל למשוך את חובבי הבידור והרכילות שחייבים את ליטרת הבשר שלהם מדי ערב. זו כמובן אינה תוכנית תרבות, או כזו שעוסקת בתרבות גבוהה, ואפילו כאשר היא משמשת לקידום תכני "רשת", האכסניה בה היא נמצאת, זה נעשה בצורה רשלנית ולא מעוררת חשק וחבל.

ניסיתי להסביר לילד שלי, שבר זוהר היתה הכוכבת של עולם הילדים, כשאבא היה נער. שהיתה לה תוכנית שקראו לה "טושטוש" והיא הנחתה אותה בצורה מגניבה כזו. אבל הוא הסתכל עליי, הסתכל על המסך, שוב הסתכל עליי והוא לא היה צריך להוסיף מילה. אני זוכר שפעם ההורים שלי אמרו לי להקשיב ל"פונדק קטן" של בני ברמן, כי זה גזעי. נתתי להם את אותו המבט שקיבלתי אמש בסלון של הבית שלי. ואלוהים, זה כאב כמו נתוני הרייטינג של "הערב" היום בבוקר.

אני לא זוכר מתי הפכתי להיות הדוד הזה שחושב שהוא עדיין צעיר, אבל כשצפיתי אמש בחמש בערב בטלוויזיה, הבנתי שאני, בר זוהר ואפילו קובי מחט, הפכנו לדודים שלנו. גיא פינס, הוא לפחות הדוד העשיר עם הבוטוקס שמביא תמיד את הבחורות הצעירות וכייף להסתובב איתו (לפעמים אייל גולן גם מצטרף). אבל אנחנו? אנחנו צופים בנינט טייב ואומרים שהיא אחלה, כי היא באמת אחלה. ואם היא ממש מתעקשת, שתבוא מחר, אנחנו מאכילים יונים בספסל בפארק כמו בכל יום רביעי. מדברים על גלי החום שהחלו לתקוף אותנו.

הערב, א-ה', רשת 13, 17:15

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר