מליאת הכנסת (ארכיון) (צילום: Hadas Parush/Flash90, חדשות)
הצבעה על חוק ההמלצות | צילום: Hadas Parush/Flash90, חדשות

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, פנה היום (שני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויועמ"ש המשכן אייל ינון בבקשה לפעול לביטול החרם הממשלתי והקואליציוני על חוקים פרטיים שמגישה האופוזיציה. הדברים מגיעים על רקע החלטת שרי המשפטים והתיירות, איילת שקד ויריב לוין, בהתאמה, לצד יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, שלא להעלות חוקים של האופוזיציה בוועדת השרים לענייני חקיקה על רקע פעילותה לסיכול קידום הצעות חוק של הקואליציה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"לפני מספר שבועות הודיע השר לוין, השרה שקד ויו"ר הקואליציה כי לאור התעקשות האופוזיציה להפעיל את הכלים הלגיטימיים העומדים לרשותה בהצבעות על החוקים שנודעו כ'חוק ההמלצות' ו'חוק ליצמן', לא תדון יותר הממשלה באמצעות ועדת השרים בהצעות חוק פרטיות המועלות על ידי ח"כים מן האופוזיציה", פתח הרצוג את דבריו במכתב ששיגר לשניים.

בהמשך כינה הרצוג את המעשה כ"חרם כלפי האופוזיציה", וציין כי הוא נמשך "בצורה בוטה וגסה". לדבריו, מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, ניסה לשכנע את ראשי הוועדה לחזור בהם מעמדתם, אך לא נענה.

"אני פונה אליכם בדרישה נחרצת לשים קץ לשערורייה הזו", המשיך הרצוג. "זו פגיעה בציפור נפשה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית ובפגיעה חסרת תקדים של כנסת ישראל המורכבת מסיעות קואליציה ואופוזיציה". בסיום דבריו איים הרצוג כי האופוזיציה שומרת על זכותה "לנקוט בצעדים פרלמנטריים, ציבוריים ומשפטיים במקרה שלא תיענה דרישתנו".