"גרבי הסערה" (צילום: צילם מסך)
"גרבי הסערה" | צילום: צילם מסך

עוד לא שכחה הסערה סביב הפרסומת של ענקית האופנה השוודית H&M בה רואים ילד שחור לובש חולצה עם הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל" וכבר מוצר חדש של החברה מעורר זעם. הסיבה הפעם, גרבי ילדים בהם נראה כיתוב שעשוי להידמות למילה "אללה" בערבית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בחברה טוענים שהעניין נבע מצירוף מקרים ובכל מקרה הורו לחנויות הרשת להוריד את הגרביים הללו מהמדפים בעקבות תלונות של קונים. דובר החברה התראיין בנושא לתחנת רדיו שוודית וטען: "אנו תמיד שואפים להציע מוצרים שאנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו יאהבו. ההדפס על הגרב מייצג דמות לגו וכל משמעות אחרת היא מקרית ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע מכך".

בחברה טוענים: צירוף מקרים (צילום: צילם מסך)
בחברה טוענים: צירוף מקרים | צילום: צילם מסך

מוקדם יותר החודש התמודדה החברה עם גל מחאה ציבורית אחרי הפרסומת בה הוצג ילד שחור לובש חולצה שעליה נכתב "Coolest monkey in the jungle" (הקוף הכי מגניב בג'ונגל) – הזמר הקנדי דה וויקנד, שמשתף פעולה עם הרשת, אמר כי הוא "מזועזע ונבוך" אחרי שראה את הפרסומת, וכי נפגע מהמהלך. שישה סניפים של הרשת בדרום אפריקה הושחתו בעקבות כך.

החברה התמודדה אז עם גלי ביקורת קשה ברשתות החברתיות בין היתר גם מצד כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, שטען כי מדובר בפרסומת גזענית. "אני רואה בילד הזה מלך צעיר, שליט העולם", כתב, והוסיף את התמונה כשהכיתוב שלה מכוסה וכתר זהב לראש הילד.