נשים זועמות: משפחה צינזר תמונת נשים מאושוויץ • המנכ”ל: “תקלה”

מגזין משפחה פרסם תמונה שפורסמה במסגרת כתבה לציון יום השואה הבינלאומי על תאומי מנגלה • מנכ"ל השבועון יהודה נחשוני: "פרסום התמונה המדוברת תוך טשטוש דמויות היא תקלה מצערת"
אבי כץ
י"ג שבט התשע"ח / 29.01.2018 15:11

השבועון החרדי משפחה באנגלית, פרסם המגזין תמונה מצונזרת של נשים ממחנה השמדה בתקופת השואה, בכתבה על תאומי מנגלה. את הדברים חשפה אתמול (ראשון) מייסדת ארגון ‘חוכמת נשים’, שושנה קיטס-ג׳סקול.

אחד התאומים שניצלו, הציג בכתבה את התמונה שצולמה במחנה אושוויץ בירקנאו – והעיתון טשטש אותה.

קיטס-ג׳סקול, תושבת בית שמש ומייסדת ‘חוכמת נשים’ – ארגון נשים דתיות למען צדק חברתי, כתבה אתמול בפייסבוק  כי על אנשי העיתון להתבייש בעצמם על טשטוש הנשים.

“אנו מודעים מזה שנים לעובדה שעיתון משפחה מצנזר תמונות של נשים וילדות, אבל הפעם הם עברו את הגבול”, כתבה קיטס-ג׳סקול. “טשטוש נשים במחנות ההשמדה זה עיוות מוסרי”.

מנכ”ל עיתון משפחה, יהודה נחשוני, מסר בתגובה לאוריה אלקיים מ’כאן’: “היהדות החרדית מנציחה את זכרם של ששת המיליונים שנרצחו על קידוש השם, באמצעות שמירה על מורשת מפוארת של אמונה בבורא וקיום חיי תורה ומצוות”.

לדבריו, “כמו כל כלי התקשורת החרדים, אנחנו מכבדים את הכללים שקבעו גדולי התורה לפני 70 שנה שלא לפרסם מעל גבי העיתונים תמונות נשים, ולמרות זאת פרסום התמונה המדוברת תוך טשטוש דמויות היא תקלה מצערת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות